• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403063120109
  • خبرنگار : 50666

در اولین روز مدرسه؛

برای رانندگان سرویس مدارس جلسۀ توجیهی تشکیل شود

برای رانندگان سرویس مدارس جلسۀ توجیهی تشکیل شود

ایسنا/اصفهان رئیس پلیس راهور فراجا استان اصفهان گفت: مدیران مدرسه و خانواده‌ها باید در اولین روز مدرسه یک جلسه توجیهی برای رانندگان سرویس مدارس با تأکید بر رعایت قوانین و مقررات رانندگی برگزار کنند.

علی‌اصغر زارع یک روز مانده به آغاز مهرماه خطاب به کلیه مدیران مدارس و اولیای دانش‌آموزان توصیه‌های این دستگاه را تبیین و در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به‌منظور ارتقای فرهنگ رانندگی و نحوه تردد ایمنی دانش‌آموزان باید یک نفر از آن‌ها را آموزش‌های مناسب و ویژه داد تا پلیس مدرسه شود. همچنین باید وسایل لازم، یعنی کلاه، جلیقه شبرنگی، راکت، پرچم پلیس مدرسه و سوت نیز در اختیار او گذاشت تا بر عبور عرضی دیگر دانش‌آموزان نظارت کند. یک نفر از کارکنان مدرسه نیز باید نظارت بر عبور عرضی دانش‌آموزان را در جلوی مدرسه به عهده بگیرد.

وی سپس ادامه داد: مدیران مدرسه و خانواده‌ها باید در اولین روز مدرسه یک جلسه توجیهی برای رانندگان سرویس مدارس با تأکید بر رعایت قوانین و مقررات رانندگی برگزار کنند. خانواده‌ها باید با راننده سرویس مدرسه‌شان آشنایی داشته باشند و اطلاعاتی چون تلفن ثابت و همراه و نشانی منزل او را به‌طورکامل بدانند. همچنین موقع پیاده و سوارشدن دانش‌آموز در سرویس مدرسه باید بر راننده نظارت داشت.

این مقام فراجا افزود: اگر امکان پارک خودرو و سرویس مدرسه فراهم نیست، می‌توان از محوطه خود مدرسه به‌منظور پیاده و  سوارکردن دانش‌آموزان استفاده کرد. همچنین تأکید جدی داریم که از سد معبر و پارک خودرو یا سرویس مدارس جلوی در منازل، حریم تقاطع‌ها و حریم تابلوهای ممنوعه خودداری شود.

 زارع نظارت بر خروج دانش‌آموزان را بعد از خوردن زنگ خانه مهم‌ دانست و توضیح داد: خروج دانش‌آموزان از مدرسه باید با آرامش باشد. نباید خروج دسته‌جمعی بچه‌ها به‌گونه‌ای باشد که استرس و اضطراب ایجاد کند.  

رئیس پلیس راهور فراجا استان اصفهان تأکید کرد: اگر مدرسه‌ای خط‌کشی عابرپیاده و تابلوی راهنمایی و رانندگی «احتیاط مدرسه» را ندارد، باید با شهرداری منطقه مکاتبه کند و موضوع را گزارش دهد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha