• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403063120057
  • خبرنگار : 71145

حماس: بمباران مدرسه الزیتون جنایت جنگی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

حماس: بمباران مدرسه الزیتون جنایت جنگی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تاکید کرد که کشتار رژیم اشغالگر صهیونیستی با بمباران مدرسه ابتدایی الزیتون در جنوب شهر غزه که منجر به شهادت ۲۲ تن از جمله ۱۳ کودک و ۶ زن شد، «جنایت جنگی» با پوشش آمریکایی است.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» امروز -شنبه- در بیانیه‌ای تاکید کرد که «جنایت مستمر و بی‌سابقه در تاریخ معاصر،  نقض آشکار تمام ارزش‌های انسانی و قوانین بین‌المللی و اصرار بر ادامه نسل کشی وحشیانه در نوار غزه با پوشش نظامی و سیاسی توسط دولت آمریکا است».

حماس خاطرنشان کرد: جنایات اسرائیل وجدان بشری و نظام بین‌الملل را با همه نهادهایش برای مواجهه با تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی، توقف جنایات این رژیم و بازخواست سران تروریست آن را در برابر آزمایشی اخلاقی، انسانی و قانونی قرار داده است.

حماس گفت: تشدید تنش جنایتکارانه علیه غیرنظامیان در نوار غزه و با توجه به سیاست رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش تجاوزات خود در منطقه با هدف شکستن اراده مقاومت و تلاش برای زانو درآوردن ملت‌ها و تسلط بر منطقه است. 

حماس از ملت‌های عرب و اسلامی، نیروهای آزاد و زنده ملت و همه آزادگان جهان می‌خواهد که با هم متحد شده و مقابله با این دشمن جنایتکار را در همه سطوح و به هر وسیله تشدید کنند و برای شکست دشمن و پایان دادن به این پروژه شهرک سازی فاشیستی تلاش کنند.

بر اساس اطلاعات رسمی، از آغاز جنگ نسل کشی غزه، رژیم اشغالگر صهیونیستی ۱۸۱ مرکز آوارگان و پناهگاه‌ها را بمباران کرده و صدها شهید و زخمی برجای گذاشته است.

همچنین دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه‌ اعلام کرد که صبح امروز شنبه، هواپیماهای اسرائیلی مدرسه دیگری را در محله الزیتون بمباران کردند و بیش از ۲۰ فلسطینی را به شهادت رساندند که اکثر قریب به اتفاق آن‌ها کودکان و نوجوانان و زنان بودند، این جنایت، جنایت جدیدی است که به یک سری جنایات جنگی اشغالگران اضافه شده است.

دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در بیانیه‌ای افزود: هواپیماهای اسرائیلی ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز ۲۱ سپتامبر مدرسه «الزیتون (C)» در محله الزیتون را بمباران کردند که در نتیجه آن ۲۱ فلسطینی از جمله ۱۳ کودک و ۶ زن شهید شدند. یکی از آنها باردار  و جنین او سه ماهه بود و ۳۰ نفر دیگر از جمله ۹ کودک دچار قطع عضو شدند.

Euro-Med تاکید کرد که تیم میدانی و حقوقی آن بلافاصله پس از بمباران به مدرسه مورد نظر رفتند و هیچ علائم مسلحانه‌ای در آنجا کشف نکردند، در حالی که بررسی ماهیت قربانیان نشان داد که آنها غیرنظامی بودند که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند که ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر اینکه مدرسه به بهانه تبدیل شدن به مجتمع فرماندهی و کنترل یک سازمان مسلح هدف قرار داده شده است، رد می‌کند.

این دیده بانی اشاره کرد که این ادعا با تشدید مکرر بمباران مدارسی که به عنوان مراکز پناهگاه استفاده می‌شوند از اوت گذشته تکرار شد، زیرا تعداد مدارس هدف قرار گرفته به ۲۱ مدرسه از جمله هشت مدرسه از ابتدای سپتامبر امسال رسید و این هدف گیری منجر به شهادت ۲۶۷ فلسطینی و مجروحیت صدها نفر دیگر از آنها شد.

دیده بان اروپا مدیترانه توضیح داد که هدف قرار دادن و تخریب مدارس بر سر آوارگان مبتنی بر هیچ توجیه واقعی نیست و به منزله نقض آشکار اصول تبعیض، ضرورت نظامی، تناسب و لزوم انجام اقدامات احتیاطی است.

این نهاد افزود: ارتش اشغالگر هر بار تلاش می‌کند تا این حملات را با ادعای هدف قرار دادن اهداف نظامی توجیه کند، بدون اینکه مدرکی برای اثبات صحت این ادعاها ارائه کند.

این دیده‌بانی مجدداً از همه کشورها خواست تا مسؤولیت‌های بین‌المللی خود را برای توقف جنایت نسل کشی و تمام جنایات جدی ارتکابی توسط اسرائیل در نوار غزه، محافظت از غیرنظامیان در آنجا، اطمینان از تبعیت اسرائیل از قواعد حقوق بین‌الملل و تصمیمات رژیم صهیونیستی به عهده بگیرند. این نهاد همچنین افزود: دیوان بین‌المللی دادگستری، تحریم‌های مؤثری را علیه آن وضع کرده و هرگونه حمایت و همکاری سیاسی، مالی و نظامی را متوقف کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha