• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403063119789
  • خبرنگار : 71145

کشتار در غزه ادامه دارد/ آمار شهدا به ۴۱ هزار و ۳۹۱ تن رسید

کشتار در غزه ادامه دارد/ آمار شهدا به ۴۱ هزار و ۳۹۱ تن رسید

در حالی که رژیم صهیونیستی درهای رویارویی در جنوب لبنان را باز کرده است، در سایه ادامه تشدید تنش‌ها و جنایات اشغالگران، جنگ غزه برای سیصد و پنجاه و یکمین روز متوالی ادامه دارد که طی آن ارتش اشغالگر انواع نسل کشی و جنایت علیه بشریت را در این باریکه مرتکب می‌شود در حالیکه مردم غزه در معرض ویرانی عظیم و قحطی مرگبار هستند.

به گزارش ایسنا، امروز -شنبه- در نتیجه بمباران شدید اردوگاه آوارگان در شهر خان یونس و بمباران خشونت آمیز اشغالگران که مجاورت راه آهن را هدف قرار داد، تعدادی شهید و مجروح شدند. اشغالگران به خیابان الصلیب در غرب خان یونس حمله کردند. همچنین در انفجار خانه‌ای در مجاورت مجتمع پزشکی ناصر شماری از فلسطینی‌ها در غرب خان یونس شهید و زخمی شدند. در پی این حملات الجزیره گزارش داد تعداد مجروحان بمباران صهیونیست‌ها که فلسطینیان را در کالج دانشگاهی در غرب خان یونس هدف قرار داد به هشت نفر رسید.

رژیم اشغالگر همچنین منازل مسکونی در محله الزیتون در جنوب شرق شهر غزه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد. خبرنگار الجزیره گزارش داد که تعداد شهدای بمباران مدرسه محل اسکان آوارگان در محله الزیتون در جنوب شهر غزه به ۲۰ شهید و مجروح شدن تعدادی دیگر افزایش یافت.

محله الزیتون

رژیم صهیونیستی محله الجینه در شرق رفح را هم بمباران کرد. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: در نتیجه بمباران یک انبار تجهیزات پزشکی توسط رژیم صهیونیستی در منطقه مصبح در شمال شهر رفح در جنوب نوار غزه پنج تن شهید و تعدادی زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در آمار امروز خود افزود: رژیم صهیونیستی طی ۷۲ ساعت گذشته ۱۲ کشتار در نوار غزه انجام داد که قربانیان آن به ۱۱۹ شهید و ۲۰۹ مجروح در بیمارستان‌ها رسید.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین تاکید کرد: تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای سیصد و پنجاه و یکمین روز به ۴۱ هزار و ۳۹۱ شهید و ۹۵ هزار و ۷۶۰ زخمی رسیده است.

این حملات در حالی است که در حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه طی روز گذشته، جمعه، حداقل ۴۴ فلسطینی از جمله زن و کودک به شهادت رسیدند و مقاومت اعلام کرد که در نبردهای رفح، سربازان صهیونیست‌ را به هلاکت رسانده و زخمی کرده است.

خبرنگار الجزیره در غزه گزارش داد که در بمباران رژیم صهیونیستی که اتوبوسی را در مجاورت تقاطع عباس در غرب غزه هدف قرار داد، سه غیرنظامی از جمله ۲ کودک شهید و ۹ تن دیگر زخمی شدند. تیم‌های امدادی زخمی‌ها را به بیمارستان المعمدانی و به نقطه بهداشتی در بیمارستان الشفا این شهر که جراحات برخی از آنها وخیم توصیف شده است، منتقل کردند.

خبرنگار الجزیره در محله الدرج در شرق شهر غزه گزارش داد که در پی حمله‌ای که به خانه‌ خانواده الشیخ در این محله انجام شد، هفت غیرنظامی از جمله زنان و کودکان زخمی شدند همچنین در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ خانواده ابو الهطل در منطقه النویری در غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد، تعدادی زخمی شدند.

کشتار در غزه ادامه دارد
کودکان غزه

در مجاورت مدرسه الحریه در محله الزیتون در جنوب شهر غزه، بر اثر شلیک گلوله به سوی غیرنظامیان، یک فلسطینی شهید و ۲ نفر دیگر زخمی شدند. در این حمله به واسطه یک «کوادکوپتر» ناگهان به سمت غیرنظامیان در مجاورت مدرسه شلیک کرد.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که در حمله به خانه سه طبقه متعلق به خانواده ابوربیع در بیت لاهیا در شمال نوار غزه حداقل یک فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

همچنین بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی به تعدادی از شهروندان در خیابان الشعف در شرق غزه یک فلسطینی به شهادت رسید و یک فلسطینی نیز در بمباران خانه خانواده الزرد در غرب این شهر به شهادت رسید.

در استان مرکزی، ۱۰ فلسطینی در ۲ حمله به شهادت رسیدند. حمله اول یک کلبه را که در آن افراد آواره نگهداری می‌شدند، هدف قرار داد که منجر به شهادت ۹ تن از جمله سه کودک و چهار زن شد همچنین در حمله دوم به آپارتمانی مسکونی در غرب بازار جدید در اردوگاه النصیرات یک فلسطینی شهید و ۲ تن دیگر مجروح شدند.

خبرنگار الجزیره در منطقه مصبح در شمال رفح در جنوب نوار غزه از شهادت ۱۳ فلسطینی از جمله سه کودک و سه زن در حمله اشغالگران به ۲ خانه خبر داد و گفت تعداد زیادی مجروح شدند که به مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس منتقل شدند.

همچنین در رفح، حمله اشغالگران به یک موتورسیکلت در منطقه خربة العدس در شمال شهر، یک فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

«محمود بصل» سخنگوی سازمان دفاع مدنی غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی که چندین منطقه از نوار غزه را هدف قرار داد، روز جمعه ۴۴ فلسطینی شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

از سوی دیگر، گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که نیروهای دشمن را با یک گلوله ضد استحکامات TPG، هدف قرار داد که منجر به کشته و زخمی شدن در بین صفوف دشمن شد. همچنین یک موشک ضد نفر پس از اینکه آنها در خانه‌ای در شرق محله تنور در شهر رفح سنگر گرفتند نیروهای اشغالگر را هدف قرار داد که پس از آن یک هلیکوپتر در حال فرود برای خارج کردن آنها مشاهده شد.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد که مبارزانش در درگیری شدید با نیروهای اشغالگر در حال نفوذ به شرق محله التنور بودند و توانستند تانک «مرکاوا» را با گلوله «یاسین ۱۰۵» در منطقه هدف قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha