• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403063120029
  • خبرنگار : 71592

عبدالملک الحوثی: یمن زرادخانه نظامی پیشرفته‌ای دارد که بسیاری از کشورها آن را ندارند

عبدالملک الحوثی: یمن زرادخانه نظامی پیشرفته‌ای دارد که بسیاری از کشورها آن را ندارند

سخنرانی «عبدالملک بدرالدین الحوثی» به مناسبت سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر و تحولات نبرد طوفان الاقصی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انقلاب یمن در ابتدای این سخنرانی دهمین سالگرد دستاورد بزرگ تاریخی انقلاب ۲۱ سپتامبر را به مردم یمن تبریک و تهنیت گفت.

به نقل از وبگاه خبری انصارالله، رهبر انقلاب یمن دستاورد انقلاب ۲۱ سپتامبر را دستاورد اصیل به معنای تمام کلمه برای مردم یمن توصیف کرد.

رهبر انقلاب یمن همچنین گفت: تمام فعالیت‌ها و مواضعی که در چارچوب انقلاب ۲۱ سپتامبر رخ داد، بدون هیچ‌گونه نفوذ و دخالت خارجی، کاملا یمنی بود. انقلاب ۲۱ سپتامبر نتایج فوق‌العاده مهمی خواهد داشت و آثار و پیامدهای آن پاسخگوی همه امیدهای مردم یمن خواهد بود. مردم یمن ۱۰ سال است نه تنها دستاوردهای این انقلاب را حفظ کرده‌اند بلکه با چالش‌هایی مواجه شدند و همچنان با چالش مواجه هستند و با وجود بزرگی این چالش‌ها به دستاوردهای مهمی دست یافته‌اند.

الحوثی تاکید کرد: جریان خصمانه علیه انقلاب ۲۱ سپتامبر و در رأس آن آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی بزرگترین بازنده محسوب می‌شوند زیرا کنترل مستقیم خود را بر کشور یمن از دست دادند. آمریکا با توجه به جاه‌طلبی‌های استکباری خود برای کنترل کامل یمن و بهره برداری از ثروت آن، اولین متضرر انقلاب ۲۱ سپتامبر است. موضع خصمانه رژیم صهیونیستی و نگرانی آن در قبال این انقلاب تا جایی است که آن را خطرناکتر از برنامه هسته‌ای ایران می‌داند.

رهبر انقلاب یمن تصریح کرد مردم عزیز یمن در انقلاب ۲۱ سپتامبر به هدف بزرگی دست یافتند که آزادی و استقلال است. آمریکایی، رژیم صهیونیستی وفاداران به آنها در تمام این سال‌ها به تجاوز به مردم یمن روی آورده‌اند. این تهاجم و تجاوز از انقلاب ۲۱ سپتامبر، همه جانبه بود و متجاوزان فجیع‌ترین جنایات را مرتکب شدند و مردم یمن را کاملاً محاصره کردند. آمریکا با تجاوزات خود سعی کرد بر یمن تسلط یابد. متجاوزان پروژه‌ای جز پروژه اشغال و کنترل منابع آزادی و استقلال مردم یمن نداشتند.

عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: دشمنان نتوانستند بر کشور ما مسلط شوند و مردم عزیز ما این دستاورد را حتی در عمق حداقلی استراتژیک خود حفظ کردند. این انقلاب بدون توجه به اندازه توطئه‌ها و جنگ‌ها و هدف‌گیری‌ها محکم و راسخ است. هر کاری که دشمنان در قبال انقلاب کردند به شکست منجر شد، زیرا انقلاب دستاوردی برای مردم بر اساس امیدها، اهداف و آرزوهای آنهاست. اولین هدف مقدس انقلاب، آزادی و استقلال به معنای واقعی آن است.

وی خاطرنشان کرد قبل از ۲۱ سپتامبر، سفیر آمریکا در صنعا بیشترین نفوذ را در نهادهای مختلف رسمی داشت و اولین تصمیم گیرنده بود. سفیر آمریکا کسی بود که در همه زمینه‌ها به هر کس آنچه می‌خواست را دیکته کرد. وقتی سفیر آمریکا در صنعا کنترل خود را به طور کامل از دست داد، به همراه تفنگداران دریایی که در صنعا در کنار سفارت آمریکا پایگاه داشتند از کشور گریخت.

رهبر انقلاب یمن در ادامه سخنرانی خود با بیان اینکه بعد از انقلاب ۲۱ سپتامبر باندها و گروهک‌ها کشف و نفوذ پنهان آنها به تدریج از بین رفت، تاکید کرد کسانی که در کشور روی مزدوری و خیانت حساب باز کردند و وارد ائتلاف متجاوز شدند، هیچ تصمیم و اراده‌ای ندارند و کاملاً تابع دیکته‌های آمریکا هستند.

الحوثی تاکید کرد مردم یمن در چارچوب انقلاب پربرکت، از آزادی و استقلال به معنای واقعی برخوردارند و موضعی را اتخاذ می‌کنند که اراده، ایمان و باورشان رهنمود می‌کند. هیچ اراده‌ای نه از سوی آمریکایی‌ها، نه از سوی صهیونیست‌ها و نه عوامل آن‌ها به ملت یمن دیکته نمی‌شود و از آزادی، استقلال، سربلندی و عزت برخوردارند.

وی تصریح کرد یکی از اهداف مهم انقلاب پربرکت حفظ هویت ایمان و اعتقادی مردم یمن است. این ملت هدف قرار گرفته‌اند، همانطور که در آزادی و استقلال خود هدف قرار گرفته‌اند در هویت ایمانی خود هم مورد هدف قرار می‌گیرند، زیرا این یکی از مهمترین چیزهایی است که آزادی و استقلال مردم یمن را حفظ می‌کند.

رهبر انقلاب یمن همچنین گفت صهیونیسم جهانی، یهودیان و بازوهای آنها، هویت فطری انسانی و اخلاقی همه مسلمانان و همه جوامع بشری را هدف قرار می‌دهند. هدف گیری سیستماتیک و سازماندهی شده توسط دشمنان در چارچوب آنچه جنگ نرم و همچنین جنگ سخت نامیده می‌شود وجود دارد. تحکیم و حفظ تعلقات ایمانی به مقابله با وضعیت حمله خصمانه دشمنان اسلام به هویت دینی مردم یمن کمک کرد.

وی در ادامه سخنرانی خود به موضع مردم یمن در قبال ملت فلسطین اشاره کرد و گفت موضوع این ملت در حمایت از مردم فلسطین علی‌رغم همه حوادث، چالش و توطئه‌ها روشن، صریح، قوی و استوار است. ملت یمن با وجود جنایات هولناک و محاصره شدید ائتلاف متجاوز، هرگز در پایبندی خود به موضوع محوری حمایت از مردم فلسطین کوتاه نیامدند. مردم یمن در سال‌های گذشته با صدایی رسا در کنار مردم فلسطین حضور داشته‌اند.

رهبر انقلاب یمن گفت همزمان با حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دولت و ملت یمن هم در موضعی روشن به حمایت از مردم غزه پرداختند و حضور میلیونی آنها در راهپیمایی‌های هفتگی مگر در موارد نادر متوقف نمی‌شود. موضع حمایتی یمن از فلسطین تحت هیچ شرایطی و به هیچ دلیل متوقف نمی‌شود و فشارهای اقتصادی و انسانی آن را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

وی در ادامه افزود دشمنان در حمایت از رژیم صهیونیستی، جنگ علنی و متجاوزانه خود را علیه ملت یمن اعلام کردند و در این مسیر تمام تلاش خود را به کار بردند و همچنان برای آنچه بیشتر از چیزی است که انجام دادند، توطئه می‌کنند اما ملت یمن هرگز عقب نمی‌نشینند. ملت یمن در حالی که رژیم صهیونیستی به جنایت نسل‌کشی علیه مردم غزه ادامه می‌دهد، به تماشا نمی‌نشینند. موضع روشن ملت یمن در جهاد در راه خدا از نتایج مهم انقلاب ۲۱ سپتامبر است.

الحوثی گفت اگر تسلط آمریکا بر یمن ادامه می‌یافت، وضعیت عادی‌سازی روابط به دلیل ارتباط با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بر موضع رسمی غالب می‌شد.

وی افزود یکی از اهداف مهم انقلاب ۲۱ سپتامبر بازسازی نهادهای دولتی بر اساس وابستگی مردم است. دولت برای خدمت به مردم، ساختن توانمندی‌های نظامی و امنیتی را به شیوه‌ای معتبر آغاز کرده است. توانمندی‌های نظامی که در چارچوب انقلاب پربرکت ساخته می‌شود، اکنون به سطح بزرگ، مهم و روشنی رسیده است. چالش‌های عمده‌ای که مردم یمن با آن مواجه بودند، باعث ایجاد توانمندی‌های نظامی شد. اکنون یمن دارای زرادخانه نظامی پیشرفته است که بسیاری از کشورها آن را ندارند. نیروی موشکی یمن بازوی ضربتی نظامی به نفع مردم در مقابله با دشمنان خود و دشمنان امت است. یمن در سطح پهپادی، قدرت دریایی، تشکیل و توسعه نیروی زمینی و تولید نیازهای آن در سطح پیشرفته‌ای قرار دارد. بدون ایجاد و توسعه توانمندی‌های نظامی و در اختیار داشتن نیروی نظامی و امنیتی که دشمن را بازدارد، هیچ ساختار دیگری حفاظتی نخواهد داشت.

الحوثی افزود بدون توانمندسازی نظامی یا امنیتی، ساخت و توسعه اقتصادی پایدار نیست زیرا دشمن با اقدامی نظامی همه چیز را نابود می‌کند. خدماتی که برای مردم یمن و حتی آنچه در سطح اقتصادی موجود بود، محدود بود اما با این حال دشمنان برای نابودی آنها اقدام کردند. یکی از برجسته‌ترین مواردی که ائتلاف متجاوز تحت نظارت آمریکا روی آن متمرکز شد، تخریب امکانات خدماتی و اقتصادی بود.

وی تاکید کرد: ایجاد توانمندی‌های نظامی و امنیتی برای حفاظت از هر دستاورد و هر ساختار اقتصادی و بالاتر از همه برای حفظ کشورمان در برابر اشغالگری است. مردم عزیز ما برای دفع دشمنان و جلوگیری از اشغال کل کشور حرکت کردند و توانستند عمق استراتژیک آن را حفظ کنند. هر چه دشمن توانسته بود تصرف کند، در نهایت از آن بیرون رانده شد.

الحوثی گفت: آمریکا به دنبال این بود که بر توانمندی‌های نظامی کنترل داشته باشد و آنها را زیر سقف محدودی نگه دارد تا هیچ خطر یا مانعی برای او ایجاد نکند. آمریکا به دنبال تغییر دکترین نظامی بود تا در خدمت آن باشد. ماموریت اصلی تشکیلات نظامی ساخته شده توسط ائتلاف متجاوز این است که دشمنان را قادر به اشغال و کنترل کشور کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha