• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403063119827
  • خبرنگار : 71516

وزیر خارجه لبنان: پس از انفجار پیجرها توسط اسرائیل دیگر هیچ‌کس در جهان امن نیست

وزیر خارجه لبنان: پس از انفجار پیجرها توسط اسرائیل دیگر هیچ‌کس در جهان امن نیست

وزیر خارجه لبنان در نشست شورای امنیت حمله سایبری اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را جنایت جنگی دانست.

به گزارش ایسنا، «عبدالله بوحبیب»، وزیر خارجه لبنان شامگاه جمعه در جلسه شورای امنیت گفت: اسرائیل هرگز نمی‌تواند شهرک نشینانش را با زور سلاح به شهرک‌های شمال بازگرداند بلکه با این کار باعث می‌شود تا تعداد بیشتری از آنها از این شهرک‌ها بروند.

وی گفت: بعد از حمله اسرائیل که دستگاه‌های ارتباطی در لبنان را هدف قرار داد دیگر هیچ کسی در این جهان از امروز به بعد امن نیست. حملات اسرائیل فراتر از حد تصور است. شورای امنیت در مقابل تمام بشریت مسؤولیت بزرگی دارد. این شورا باید اسرائیل را ملزم به توقف تجاوز و جنگ خود در تمام جبهه‌ها کند.

بوحبیب تاکید کرد که رژیم صهیونیستی اخیرا حمله سایبری را به لبنان انجام داد، همچنین جنگنده‌هایش در ارتفاع پایینی بر فراز بیروت به پرواز درآمدند که این مساله منجر به ترس لبنانی‌ها به ویژه کودکان شد، همچنین روز جمعه حمله‌ای را به یک ساختمان مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت انجام داد که منجر به شهادت ۱۶ تن شد.

بوحبیب گفت: تعداد زیاد زخمی‌ها در حمله سایبری اسرائیل منجر به شلوغی و ازدحام در بیمارستان‌ها شد. هدف قرار دادن دستگاه‌های ارتباطی جنایت جنگی محسوب می‌شود. پروتکل اول معاهده ژنو مبتنی بر این مساله است که ابزارهای جنگی باید احتیاط، حمایت و تمایز را در نظر بگیرند، همچنین نباید ترس و وحشت را بین غیرنظامیان ایجاد کنند. اسرائیل باید به خاطر این اقدامات مجازات شود.

طبق گزارش المیادین، بوحبیب تاکید کرد: اسرائیل به قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه پایبند نیست و حقوق بشر را نادیده می‌گیرد و به خاطر جنایت‌هایش مجازات نمی‌شود. اسرائیل هیچ احترامی به قانون نمی‌گذارد و از شکست‌هایش در لبنان در سال ۲۰۰۰ درس نگرفته است. چیزی که در انتظار اسرائیل است نسخه شرم آوری از شکست‌های قبلی آن است که به یک جنگ منطقه‌ای ویرانگر منجر خواهد شد.

بوحبیب گفت: ما به شورای امنیت آمده‌ایم تا درخواست کنیم که حملات اسرائیل را محکوم کرده و آن را مسؤول نقض حاکمیت لبنان دانسته و به توقف حملاتش ملزم کنید. ما خواهان قطعنامه‌های جدیدی نیستیم که تنها جوهر روی کاغذ باقی بماند.

شورای امنیت جمعه جلسه‌ای را برای بررسی پیامدهای تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان به دنبال حمله تروریستی این رژیم به لبنان با انفجار دستگاه‌های ارتباطی برگزار کرد.

این جلسه چند ساعت بعد از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به یک ساختمان مسکونی در جنوب بیروت انجام شد که ۱۶ شهید بر جای گذاشت.

در انفجار دستگاه‌های ارتباطی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۳۷ لبنانی شهید و ۲۹۳۱ تن زخمی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha