• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403063119805
  • خبرنگار : 30147

یک استاد حوزه مطرح کرد

لزوم تکیه بر مشترکات اعتقادی و توحیدی با پایبندی به مرزهای سیاسی و جغرافیایی

لزوم تکیه بر مشترکات اعتقادی و توحیدی با پایبندی به مرزهای سیاسی و جغرافیایی

ایسنا/خراسان رضوی یک استاد حوزه گفت: با پایبندی به مرزهای سیاسی و جغرافیایی باید بر مشترکات اعتقادی و توحیدی تکیه کرد.

حجت الاسلام غلامرضا رضایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: همه مسلمانان عالم باید با همه اختلافات در سلایق، گرایشات، اعتقادات و باورها حول یک محور و زیر یک پرچم اتحاد و همدلی خودشان را به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به اینکه گل واژه امت اسلامی باید در جهان طنین‌انداز شود، عزت امت اسلام را در وحدت و همدلی و انسجام و در کنار هم قرار گرفتن دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید به معنای واقعی شکل بگیرد و تفکر امت اسلامی مرزهای سیاسی و جغرافیایی عالم را فتح کند.

این استاد حوزه بیان کرد: مرزهایی که در بین کشورها قرار گرفته مرز اعتقادی، باور و اندیشه نیست بلکه مرز سیاسی و جغرافیایی است. با پایبندی به مرزهای سیاسی و جغرافیایی باید بر مشترکات اعتقادی و توحیدی تکیه کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر همه مسلمانان دور شمع وجود پیامبر اسلام بچرخند و به عنوان محور پیشرفت، ترقی و عزت جهان اسلام بر او تکیه و تأکید کنند دستاوردهای بسیار مهمی برای جهان اسلام به ارمغان خواهد آورد.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: اگر این وحدت اتفاق بیفتد دیگر دشمنان اسلام جرات نمی‌کنند به مسلمانان کشورهایی مانند هند، میانمار، کشمیر، چچن، افغانستان و فلسطین اهانت و تجاوز کنند.

وی گفت: اگر امروزه مسلمانان در سراسر عالم در زیر چکمه‌های استکبار و ظالمان عالم له می‌شوند چون نتوانسته‌ایم از وجود پیامبر اسلام به عنوان محور وحدت استفاده کنیم.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در برابر توطئه دشمنان سربلند بیرون آمده است، افزود: امروزه انقلاب اسلامی نه در مرزهای جغرافیایی و سیاسی خودش بلکه در عالم ندای توحید و همدلی و وحدت را بلند کرده است.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک امتحان بزرگی برای ملت ایران بود. همه ابرقدرت‌های عالم و مستکبران پشت سر رژیم معاند خبیث بعثی قرار گرفتند و کشور ما را مورد تهاجم قرار داد.

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: گرچه استکبار جهانی رژیم بعث عراق را تشویق کرد و به آنها امکانات داد و پشتیبانی اطلاعاتی و تجهیزاتی می‌کرد، اما بحمدالله امت اسلام از این امتحان سربلند بیرون آمدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha