• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403063019597
  • منبع : نمایندگی اردبیل

امام جمعه اردبیل:

تمام شهرهای مرزی استان اردبیل حق دارند از مزایای منطقه آزاد برخوردار باشند

تمام شهرهای مرزی استان اردبیل حق دارند از مزایای منطقه آزاد برخوردار باشند

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تمام شهرهای مرزی استان از جمله گرمی، مشکین شهر، نمین، پارس آباد و اصلاندوز حق دارند از مزایای منطقه آزاد برخوردار باشند. این نکات حتماً مد نظر نمایندگان ، مدیریت ارشد استان و مسئولین کشوری مناطق آزاد قرار گیرد.

آیت الله سیدحسن عاملی  ۳۰ شهریور در خطبه های نماز جمعه در مصلای اردبیل ضمن گرامی داشت ولادت حضرت ختمی مرتبت و رئیس مذهب شیعه حضرت امام صادق(ع) اظهار کرد: رسول خدا(ص) در چهل سال یک دروغ نگفت و به محمد امین مشهور شد. امروز تصمیم بگیریم در صدق و امانت داری به حضرت شباهت برسانیم. خدای متعال قلب پیامبر را آن قدر از علم پر کرد که از عرش بالاتر شد. ما پیامبری داریم که از جهت علمی بالاتر از عرش است. خداوند این علم را به خاطر امت به رسول خدا (ص) داد آیا از این علم و از سنت نبوی بهره برده ایم؟

عاملی در ادامه ضمن گرامی داشت هفته دفاع دفاع مقدس اظهار کرد: با شهدای عزیز پیمان می‌بندیم که پرچم آنها را که عزت و اقتدار ایران عزیز است را زمین نگذاریم. در جنگ تحمیلی ۲۲۰ هزار نفر از بهترین جوانان این کشور را از دست دادیم یعنی کشور از ۲۲۰ هزار نسل محروم شد. ما هزینه بسیار سنگینی برای عزت و اقتدار کشور پرداخت کرده ایم.

وی ادامه داد: سیاست مداران ما توجه کنند که مسبب اصلی تمام این فاجعه‌ها آمریکاست. حمله صدام به ایران و هم‌چنین حمله صدام به کویت همه با چراغ سبز و بلکه با دستور آمریکا بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل هم چنین با اشاره به تصادفات اخیر در جاده مغان تصریح کرد: جاده مغان دوباره فاجعه آفرید در عرض یک ماه چند خانواده داغدار شد از یک خانواده ۴ نفر فوت و یک طفل بدون خانواده ماند. این برای ما بسیار سخت است. طلب پیمانکاران اگر داده نشود امیدی به پیشرفت کار نیست. یک پیمانکار خارجی با سابقه و مقتدر می‌گوید اگر نفت به ما داده شود هم جاده مغان، هم راه آهن مغان، هم انتقال آب شرب از خزر، هم جاده مواصلاتی جنوب استان و هم هزاران مسکن ملی را بدون پول و فقط با تحویل نفت در اسرع وقت انجام می‌دهیم. دولت ایران در گذشته با نفت پیمانکاران را در پروژه‌های بسیار بزرگ فعال کرده بود بعداً ممنوع شد. اگر نمایندگان اجازه فروش نفت را به صورت موردی از آقای پزشکیان بگیرند تمام پروژه‌ها به اتمام می‌رسد. استان اردبیل بالاترین رای را به ایشان داده است طبعاً انتظار از ایشان انتظار خاصی است. اگر با فروش نفت موافقت نمی‌شود تامین هزینه ۱۸۰ کیلومتر جاده استاندارد آنچنان برای دولت سخت نخواهد بود.

وی افزود: تمام شهرهای مرزی استان از جمله گرمی، مشکین شهر، نمین، پارس آباد و اصلاندوز حق دارند از مزایای منطقه آزاد برخوردار باشند. در منطقه اصلاندوز ۶ هزار هکتار زمین که منطقه آزاد ارس می‌خواست تصرف کند باید به منطقه آزاد استان ملحق شود. تاکنون در بیله سوار ۸۰ هکتار زمین تملک شده، در حالی که هزاران هکتار لازم است؛ بنابراین باید به طرف پارس آباد و گرمی توسعه یابد این نکات حتماً مد نظر نمایندگان و مدیریت ارشد استان و مسئولین کشوری مناطق آزاد قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha