• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403063019473
  • خبرنگار : 71560

پیشنهاد «آصفری» به سران کشورهای حاضر در نشست سازمان ملل

پیشنهاد «آصفری» به سران کشورهای حاضر در نشست سازمان ملل

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: پیشنهادم به سران کشورهای دنیا این است که سکوت خود را کنار گذاشته و به صورت متحد برای توقف نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، نشست مجمع عمومی سازمان ملل را در هنگام سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آبستراکسیون ترک کنند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، بیان کرد: برگزاری سالانه نشست سازمان ملل متحد فرصتی است که رئیس جمهور کشور ما بتواند مطالبات ملت را به سمع و نظر نهادهای بین المللی برساند. از سوی دیگر فرصت مناسبی برای دیدارهای دوجانبه و چندجانبه با روسای جمهور سایر کشورها است. از نگاه بنده سفر رئیس جمهور به نیویورک فرصت خوبی هم برای جمهوری اسلامی ایران و هم برای سایر کشورهاست.

سازمان ملل باید در خصوص عهدشکنی آمریکا در برجام پاسخگو باشد

وی اظهار کرد: مهم ترین مسئله‌ای که باید رئیس جمهور در این سفر به آن بپردازد تحریم های آمریکا علیه ایران و بی اعتمادی دولت های دنیا به آمریکا به خاطر کنار گذاشتن توافق برنامه جامع مشترک ایران و ۱ + ۵ است. دبیر کل سازمان ملل باید پاسخگو باشد که چرا علی‌رغم اعتمادی که جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل کرد و به تعهدات خود عمل کرد، اما طرف های مقابل به تعهدات خود عمل نکردند. نه تنها هیچ گونه تحریم علیه ایران برداشته نشد، بلکه تحریم های بیشتری را علیه ایران تصویب کردند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از نگاه بنده فرصت بسیار خوبی است که باید امروز سازمان ملل را پاسخگو کرد که چرا نسبت به جنایاتی که در غزه در حال انجام است مجامع بین المللی ساکت هستند. اگر یک بار مجامع بین المللی نخست وزیر رژیم صهیونیستی را راه ندهند و همه متحد شده و در زمان سخنرانی نخست وزیر این رژیم نشست مجمع را آبستراکسیون کنند، مطمئنا می تواند  تاثیری در جلوگیری از ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه داشته باشد.

رئیس جمهور باید در سازمان ملل برای دنیا تبیین کند که ایران با هیچ کشوری سر جنگ ندارد اما...

وی خاطرنشان کرد: فرصت خوبی است تا رئیس جمهور در حاشیه این نشست دیدار و گفت وگوهای دوجانبه ای را با رئیس جمهور سایر کشورها در راستای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی کشور داشته باشد. بحث محیط زیست و خروج آمریکایی ها از توافقتنامه پاریس مسئله مهمی است که باید در اجلاس سازمان ملل به آن توجه شده و پرداخته شود. اینکه جمهوری اسلامی ایران سرجنگ با هیچ کشوری نداشته، ندارد و نخواهد داشت، باید در این نشست مطرح شود. اما اگر کشوری بخواهد علیه ایران جنگی را آغاز کند مطمئنا پایان جنگ با آنان نخواهد بود.

آصفری افزود: حل موانع فروش نفت ایران و برگشت پول های بلوکه شده ایران نیز از سایر مسائلی است که رئیس جمهور در سفر به نیویورک باید دنبال کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha