• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403063019464
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

بخش پیرسهراب چابهار کانون توجه خیران کشوری

بخش پیرسهراب چابهار کانون توجه خیران کشوری

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: سالن ورزشی بخش پیرسهراب در همجوار مجتمع آموزشی با زیربنای ۷۸۰ متر مربع و اعتبار ۷۰ میلیارد ریال با حضور مسوولان استانی و کشوری کلنگ زنی شد.

جواد سپاهی امروز جمعه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ساخت سالن ورزشی، مدارس شبانه روزی و کلاس های استاندارد به توسعه آموزشی و نشاط و شادابی دانش آموزان منجر می شود.

وی بیان کرد: بخش پیرسهراب با ۱۲۱ روستا و جمعیت ۳۶ هزار نفر در فاصله ۸۴ کیلومتری از شهر چابهار یکی از نقاط محروم است که در سالهای اخیر با همت خیران و به ویژه حضور شهیدحسین علیمرادی از نظر شاخص های فضای آموزشی رشد پیدا کرده و کانون توجه خیران کشوری شده است.

وی از حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی کشور، مدیرعامل بنیاد علوی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان، مدیرعامل سازمان تجاری و صنعتی منطقه آزاد در شهرستان چابهار تشکر و قدردانی کرد و افزود: مسوولان با همت و تلاش و تخصیص اعتبارات در سال‌های اخیر موجب ارتقای شاخص های توسعه شده اند.

وی تصریح کرد: طرح های آموزشی افتتاح شده در قالب مدرسه ۱۲ کلاسه علوی در محله مراد آباد با زیربنای هزار و ۱۷۰ مترمربع با مشارکت بنیاد علوی، دبیرستان دخترانه الزهرا با ۱۲ کلاس درس در محله جدگال آباد با زیربنای هزار و ۴۴۰ مترمربع با مشارکت خیرین نیک اندیش خانواده‌های یاوری و مجیبیان است.

فرماندار چابهار بیان کرد: هم‌چنین مجتمع شبانه روزی ۱۲ کلاسه حسین علیمرادی بخش پیرسهراب شهرستان چابهار با زیربنای ۵۵۰۰ مترمربع با مشارکت مؤسسه دست یاری به دشتیاری، سازمان منطقه آزاد تجاری چابهار، مؤسسه سیدالشهدا(ع) و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان بهره‌برداری شد و بخش مهمی از مشکلات آموزشی در حاشیه شهر چابهار و بخش پیرسهراب را در آغاز سال تحصیلی جدید را مرتفع خواهد کرد.

سپاهی گفت: در حاشیه افتتاح مجتمع آموزشی پیر سهراب آیین خشت‌گذاری یک باب خوابگاه دانش آموزی دخترانه با زیربنای ۴۴۰ متر مربع صورت گرفت.

رییس شورای آموزش و پرورش چابهار افزود: اهمیت علم آموزی برای همه روشن است و باید برای ارتقای آموزش و رشد نخبگان برنامه عملیاتی و اجرایی داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که در جنوب بلوچستان در حوزه ساخت فضاهای آموزشی توسط خیران تلاش های زیادی شده است، گفت: اما نیاز است با برنامه‌های بلند مدت با توجه به جمعت هر منطقه نسبت به ساخت و آماده سازی فضاهای آموزشی مناسب و رساندن سرانه فضای آموزشی به استاندارد هشت مترمربع به ازای هر دانش آموز تلاش کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha