• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403062919240
  • خبرنگار : 50455

امام جمعه قم:

تلاوت هدفمند آیات قرآن باعث هدایت مخاطب می‌شود

تلاوت هدفمند آیات قرآن باعث هدایت مخاطب می‌شود

ایسنا/قم امام جمعه قم گفت: تلاوت قرآن با صوت هدف اصلی نیست بلکه هدف از تلاوت قرآن باید تأثیرگذاری در مخاطب باشد.

نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم امروز ۲۹ شهریورماه به ریاست آیت‌الله سید محمد سعیدی با حضور مسئولان فرهنگی استان در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد و برنامه‌های قرآنی حوزه‌های علمیه، حرم حضرت معصومه(س)، آموزش و پرورش و سایر نهادهای فرهنگی تشریح شد.

هدف از تلاوت قرآن باید تأثیرگذاری در مخاطب باشد

آیت‌الله سید محمد سعیدی در این نشست اظهار کرد: تولد اهل‌بیت(ع) هدفمند بوده و از همان ابتدای تولد اهداف مشخصی و معینی را خداوند در نظر گرفته است.

 امام‌جمعه قم افزود: باید در امور قرآنی توجه ویژه‌ای به نسل نو در مدارس شود تا بتوان از این طریق به کاهش مشکلات و معضلات کمک کرد.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت بیان کرد: گسترش فعالیت‌های قرآنی در بقاع متبرک و فعالیت موضوعی و متناسب با سن نوجوانان و کودکان در مدارس از اموری است که نباید از آن‌ها غافل شد.

 سعیدی در ادامه گفت: تلاوت قرآن با صوت هدف اصلی نیست بلکه هدف از تلاوت قرآن باید تأثیرگذاری در مخاطب باشد.

 وی افزود: زمانی که قاری آیات قرآن را تلاوت می‌کند باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب را از ظلمت به سمت نور هدایت کند؛ اگر تلاوت قرآن هدفمند باشد باعث هدایت مخاطب خواهد شد.

۴ هزار نفر از فرزندان طلاب حافظ قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه شدند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی‌نژاد به نمایندگی از حوزه‌های علمیه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت قرآنی در بخش‌های مختلف حوزه علمیه گفت: حافظان حوزه در بخش برادران و خواهران فعالیت‌های خوبی دارند و با همکاری مرکز خدمات حوزه های علمیه تا کنون بیش از ۴ هزار نفر از فرزندان طلاب و روحانیون موفق به حفظ قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه شده‌اند.

 مشاور تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: حضور روحانیون حافظ، قاری و مفسر در جلسات قرآنی سطح شهر می‌تواند نشاط خوبی را در محافل قرآنی ایجاد کند و حوزه‌ علمیه این آمادگی را دارد که با دیگر ارگان‌ها همکاری همه‌جانبه داشته باشد.

برگزاری اجتماع بزرگ قرآنیان در حرم مطهر بانوی کرامت

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مشرف معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز با اشاره به فعالیت‌های قرآنی حرم مطهر، گفت: در ایام سالروز ورود حضرت معصومه(س) تا سالروز شهادت، به مدت ۱۷ روز برنامه‌های مختلف قرآنی در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار خواهد شد.

 وی افزود: کرسی تلاوت فاطمی، اجتماع بزرگ قرآنیان، استفاده از قاریان برجسته استانی و کشوری و جلسه انس با قرآن کریم در این ایام برگزار خواهد شد.

شعار امسال آموزش‌وپرورش؛ آغاز با قرآن و اتمام با نماز

سپس نماینده آموزش پرورش در این نشست تصریح کرد: شعار امسال آموزش‌وپرورش آغاز با قرآن و اتمام با نماز است که در تمامی مدارس قم در مقاطع مختلف اجرا خواهد شد.

 وی افزود: اردوهای قرآنی، اقامه نماز جماعت، حضور ائمه جماعات در تمامی مدارس، توانمندسازی و تولید محتوای بر اساس آموزه‌های قرآنی، ساخت نرم‌افزار قرآن، نماز و احکام از دیگر فعالیت‌هایی است که در آموزش‌وپرورش دنبال می‌شود.

تلاوت هدفمند آیات قرآن باعث هدایت مخاطب می‌شود

 به گزارش ایسنا؛ نمایندگان اوقاف، کانون‌های مساجد و دیگر اعضا نیز در این نشست به ارائه گزارش و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha