• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403062919043
  • خبرنگار : 71616

بی‌برقی‌ تولید فولادی‌ها را کاهش داد

بی‌برقی‌ تولید فولادی‌ها را کاهش داد

طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، طی پنج ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تولید زنجیره فولاد کشور در اثر محدودیت‌های برقی بین دو تا ۹ درصد کاهش داشته است؛ البته تولید آهن اسفنجی افزایش تولید بالغ بر ۱۱ درصدی را در این مقایسه آماری رقم زده است.

به گزارش ایسنا، آمار تولید کل زنجیره آهن و فولاد کشور در مجموع پنج ماهه سال جاری نشان می‌دهد که میزان رشد تولید فولاد ایران در دو ماهه ابتدایی امسال تبدیل به روند کاهشی شده است؛ محدودیت‌های برقی نسبت به سال گذشته، تولید پنج ماهه فولاد میانی کشور را حدود ۷۰۰ هزار تن به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار کاهش داده است.

طبق آمار، بیشترین رشد تولید زنجیره فولاد در آهن اسفنجی و کنسانتره سنگ‌آهن به ترتیب با ١١.۶ و ٩.۶ درصد بوده است؛ این درحالیست که در مقابل، بیشترین نرخ افت تولید زنجیره فولاد در نبشی و ناودانی، میلگرد و شمش فولادی به ترتیب با ۱۳.۶ و ۹.۲ و ۷.۹ درصد کاهش بوده است.

همانطور که اشاره شد، تولید آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است؛ طی پنج ماهه امسال، ١٧ میلیون و ۵٠۶ هزار تن ‌آهن اسفنجی تولید شده که نسبت به آمار تولید آن در مدت مشابه سال گذشته به میزان ١۵ میلیون و ۶٩٣ هزار تن، رشد ١١.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

پس از آن طی این مدت، بالغ بر ٣٠ میلیون تن (٣٠ میلیون و ۶٠ هزار تن) کنسانتره سنگ‌آهن تولید شده که ٩.۶ درصد بیش از ٢٧ میلیون و ۴١٧ هزار تن تولید شده در مدت پنج ماهه ابتدایی سال ١۴٠٢ است.

تنها مقطع فولادی که میزان تولید آن نسبت به پنج ماهه سال گذشته افزایش تولید را ثبت کرده، مقاطع تخت فولادی با رشد ۵.٧ درصدی است که از چهار میلیون و ٢١ هزار تن به چهار میلیون و ٢۴٩ هزار تن افزایش داشته است.

تولید در سایر زنجیره آهن و فولاد کشور، متاسفانه با افت تولید مواجه شده است؛ مدت مذکور سال جاری ٢٧ میلیون و ٧٠٠٠ تن گندله سنگ‌آهن تولید شده که نسبت به ٢٧ میلیون و ۶٣٠ هزار تن تولیدی در پنج  سال گذشته، دو درصد کمتر شده است.

در پنج ماهه نخست امسال، به ترتیب ٩ میلیون و ١۶٨ هزار تن محصولات فولادی و ١٢ میلیون و ١۶٨ هزار تن فولاد میانی تولید شده که در مقایسه با ٩ میلیون و ۴٢۵ هزار تن محصول فولادی و ١٢ میلیون و ٨۶٩ هزار تن فولاد میانی تولید شده در پنج ماهه نخست سال گذشته، به ترتیب ٢.٧ درصد و ۵.۴ درصد افت تولید را نشان می‌دهند.

در نهایت تولید مقاطع طویل فولادی از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه به میزان چهار میلیون و ٩١٩ هزار تن تولید شده که نسبت به پنج میلیون و ۴٠۴ هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، افت ٩ درصدی را ثبت کرده است.

بی‌برقی‌ تولید فولادی‌ها را کاهش داد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha