• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 1403062919037
  • منبع : فضای مجازی

رخنه امنیتی برای ضربه جدی

رخنه امنیتی برای ضربه جدی

انفجار پیجرهای لبنانی نشان از یک رخنه یا اشتباه جدی امنیتی در ساختار حزب الله دارد. درحالیکه حزب الله معمولا معروف به کشف این موارد و فریب دشمن است و توانسته در یک سال گذشته به بهترین شیوه در حساس‌ترین لحظات جنگ جنوب، این موارد را به ضد خود تبدیل کند. مثال آن عملیات اربعین است که با گذشت زمان، موفقیت‌آمیز بودن آن مشخص شده است. اما دو اتفاق تلخ یکی شهادت شهید فواد شکر و این انفجارهای همزمان، خطر جدی برای وجود برخی رخنه‌ها در این گروه را بالا برده است.

به گزارش ایسنا، کانال تلگرامی نواصولگرا نوشت: انفجار پیجرهای لبنانی نشان از یک رخنه یا اشتباه جدی امنیتی در ساختار حزب الله دارد. درحالیکه حزب الله معمولا معروف به کشف این موارد و فریب دشمن است و توانسته در یک سال گذشته به بهترین شیوه در حساس‌ترین لحظات جنگ جنوب، این موارد را به ضد خود تبدیل کند. مثال آن عملیات اربعین است که با گذشت زمان، موفقیت‌آمیز بودن آن مشخص شده است. اما دو اتفاق تلخ یکی شهادت شهید فواد شکر و این انفجارهای همزمان، خطر جدی برای وجود برخی رخنه‌ها در این گروه را بالا برده است. به ویژه آنکه احتمالا فرماندهان و افراد دارای رده سازمانی، این پیجرها را در دست داشته‌اند. 

اما مهم است توجه کنیم که تا سخنرانی ساعت ۱۷ سیدحسن نصرالله، نباید به اخبار له و علیه غربی توجه خاصی نمود. رسانه‌های غربی نشان داده‌اند که همانند شرکت‌های تکنولوژیک، به صورت کامل در اختیار اهداف رژیم هستند. پس صبر و پرهیز از انتشار و توزیع هر پستی، امری لازم و ضروری است. 

اما سوال مهم اینجاست که قدم بعدی طرفین چه خواهد بود؟ بنظر می‌رسد جبهه مقاومت درحال آماده‌سازی یک سناریوی مفصل در پاسخ به شهادت شهید هنیه بودند و طرف مقابل نیز خود را برای ورود به نبرد زمینی در جنوب لبنان آماده می‌سازد. جنگ در غزه نیز فعلا پایانی نخواهد داشت. بالا بردن کیفیت نبرد و خروج از محاسبات دشمن برای پیروزی در جنگ اراده‌ها، توصیه سابق ماست که به هر دلیل پیگیری نشده است. نتیجه آن همین وضعیت بغرنج است که رژیم در آن ۲۷۰۰ نفر را مجروح و احتمالا حدود ۴۰۰ نفر را کور کرده است. 

البته باید پذیرفت که این جنگ به شدت نابرابر است. طرف غربی در یک سال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد دلار به رژیم کمک کرده است. درحالیکه بعید است کل عدد هزینه جبهه مقاومت در تمامی گروه‌ها و به صورت تجمیعی به سه یا چهار میلیارد دلار برسد. آمریکایی‌ها برای حمایت از این سگ هار، حاضر شدند برای اولین بار در چهل سال گذشته اقیانوس اطلس را از ناوهواپیمابر خالی کنند و هرچه توان دارند برای دفاع از آن به کار ببندند. اما با این وجود رژیم در شکست دادن جبهات ناتوان بوده است. لذا باید فشار را بیشتر کرد و در برخی موارد از محاسبات ضدجنگ خارج شد تا دشمن به عقب هل داده شود. خط قرمزها باید دوباره ترسیم شود. باید منتظر پیام رهبر معظم انقلاب و سخنرانی سیدحسن ماند تا ادامه راه مشخص شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha