• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403062918969
  • خبرنگار : 50187

تخریب محیط زیست و منابع طبیعی؛ عایدی کرمان از معادن

تخریب محیط زیست و منابع طبیعی؛ عایدی کرمان از معادن

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: سال گذشته ۸۵ درصد سود شرکت‌های بزرگ معدنی توزیع و از استان کرمان خارج شده اما تبعات زیست محیطی و تخریب منابع طبیعی برای استان می‌ماند.

سیدمهدی طبیب زاده امروز ۲۹ شهریور ماه در صد و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی ظرفیت‌های برنامه هفتم در راستای تقویت بخش خصوصی اظهار کرد: اتاق کرمان آمادگی اجرای پایش برنامه هفتم را دارد.

وی ادامه داد: برنامه هفتم توسعه بسیار خوب نوشته شده و مهم‌تر از این، اجرای برنامه است.

طبیب زاده با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر سعی کردیم شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان مشارکت فعالی در تدوین برنامه‌های شورای کشور داشته باشد، در ادامه تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه احکام خوبی دارد و اگر پیگیری شود بخش مهمی از دغدغه‌های فعالان اقتصادی حل خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: به نظر ما دادرسی بیمه و مالیات غیرعادلانه است و معتقدیم در این زمینه باید احکام عادلانه تعریف شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم ایجاد صنایع پایین دستی در استان گفت: سال گذشته ۸۵ درصد سود شرکت‌های بزرگ معدنی توزیع و از استان کرمان خارج شده اما تبعات زیست محیطی و تخریب منابع طبیعی برای استان می‌ماند ضمن اینکه توزیع سود، پولی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها باقی نمی گذارد.

به گزارش ایسنا، مهدی بخشی دادستان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: برگشت ندادن ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان، جرم است زیرا این عدم اجرای قانون است.

وی تصریح کرد: باید ببینیم چه کسی در تهران مانع برگشت این ۱۵ درصد به کرمان است این قانون کشور است و باید اجرا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۱۱:۴۷

منفعت معادن هراستان بایستی خرج زیرساختهای همان استان شود

avatar
دیروز ۱۲:۱۴

منابع طبیعی شکر

avatar
دیروز ۱۳:۲۶

سهم خوزستان از نفت و گاز شده نابودی آب و خاک ما.