• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403062918950
  • خبرنگار : 50250

استاندار چهارمحال و بختیاری:

درصدد راه‌اندازی کارگو در فرودگاه شهرکرد هستیم

درصدد راه‌اندازی کارگو در فرودگاه شهرکرد هستیم

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: درصدد راه‌اندازی کارگو جهت حمل و نقل هوایی در فرودگاه شهرکرد هستیم تا زمان صادرات کاهش پیدا کند.

غلامعلی حیدری امروز ۲۹ شهریورماه در دیدار با آندری ژیلتسوف- سرکنسول روسیه در اصفهان، روسای اتاق‌های بازرگانی تهران و سمنان و دبیر اتاق مشترک ایران و آذربایجان و دبیر اتاق بازرگانی اردبیل با اشاره به اینکه روابط خوبی بین دو کشور ایران و روسیه برقرار شده است، اظهار کرد: ارتباط بین دو کشور عمیق و راهبردی است. 

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کشور ایران در اتحادیه اوراسیا و شانگهای عضویت دارد، گفت: این موضوع یک ظرفیت خوب برای توسعه روابط دوستانه بین دو کشور ایران و روسیه محسوب می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم همکاری بین ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف عمیق‌تر شود، بیان کرد: چهارمحال و بختیاری دارای پتانسیل‌های ویژه در حوزه گردشگری، تولیدات کشاورزی، چشمه‌های آب معدنی، ماهیان ، محصولات غذایی و خشکبار است. 

حیدری بیان کرد: کشور ایران صادرات خوبی به کشور روسیه دارد، امیدواریم با افزایش تعاملات تجاری بین دو کشور، صادرات افزایش پیدا کند بنابراین درصدد راه‌اندازی کارگو جهت حمل و نقل هوایی در فرودگاه شهرکرد هستیم تا زمان صادرات کاهش پیدا کند.

در ادامه این دیدار شهرام زارع، رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت صادرات محصولات گلخانه‌ای از جمله فلفل دلمه‌ای رنگی به روسیه، اظهار کرد: به‌علت وجود برخی پروتکل‌های صادراتی در کشور برخی محصولات برگشت می‌خورد، پیشنهاد می‌شود آموزش‌های لازم به گلخانه‌داران استان در این خصوص داده شود. 

وی در ادامه با اشاره ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: شهرک تخصصی آب معدنی در شهرستان کوهرنگ یک ظرفیت بزرگ برای استقرار واحدهای تولیدی آب معدنی باتوجه به وجود چشمه‌های جوشان آب معدنی است، آب معدنی این استان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در کشور بی‌نظیر است، همچنین کوهرنگ یک منطقه گردشگری محسوب می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند در این منطقه نسبت به احداث هتل نیز اقدام کنند، لذا از سرمایه‌گذاران روسیه دعوت می‌شود برای سرمایه‌گذاری در این شهرک ورود کنند. 

زارع در پایان گفت: یکی دیگر از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری در حوزه صنایع فولاد است، سرمایه‌گذاران روسیه می‌توانند در حوزه تکمیل زنجیره ارزش فولاد در این استان اقدام کنند. 

امین مالکی- نایب رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در این استان وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه در سنوات گذشته نتوانستیم ظرفیت‌های بالقوه این استان را بالفعل کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های تیم جوان اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری، اهداف کسب و کار و جذب سرمایه‌گذار به خوبی محقق شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha