• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403062818804
  • منبع : نمایندگی سمنان

کواکبیان مطرح کرد

سمنان گزینه‌ای مناسب برای جابجایی پایتخت/ لزوم شکستن تابوی استاندار بومی

سمنان گزینه‌ای مناسب برای جابجایی پایتخت/ لزوم شکستن تابوی استاندار بومی

ایسنا/سمنان نماینده سابق مردم تهران و رئیس بنیاد توسعه و آبادانی سمنان معتقد است که سمنان یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای جابجایی پایتخت کشورمان است.

مصطفی کواکبیان امروز، ۲۸ شهریور در دیدار اعضای بنیاد توسعه سمنان با نماینده ولی فقیه در استان با ابراز خرسندی از دیدار اعضای این بنیاد با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان و تبریک هفته وحدت به طرح مسائل اساسی استان پرداخت و اظهار کرد: در رابطه با مسائل و موضوعات استان سمنان هر چه از افق دید وسیع‌تری برخوردار باشیم، موفق‌تر خواهیم بود.

رئیس بنیاد توسعه و آبادانی سمنان با اشاره به طرح دوباره موضوع جابجایی پایتخت افزود: قطعا سمنان می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی انتقال پایتخت باشد لذا نباید به آن‌ بی‌توجه بود.

کواکبیان با اشاره به انتخاب وزرا و آغاز به کار دولت چهاردهم گفت: معتقدم بعد از گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، باید تابوی انتخاب استاندار بومی در استان سمنان شکسته و یک‌بار این موضوع در استان تجربه شود که این هدف با وحدت همگان، شدنی و امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: وقتی از استاندار بومی صحبت می‌کنیم به معنای این نیست که آن فرد الزاما سمنانی باشد بلکه می‌تواند متعلق به هر نقطه‌ای از استان باشد و نکته دیگر اینکه اگر یک چهره بومی در راس استان قرار می‌گیرد معاونین وی تماما از درون استان انتخاب شوند و با این ساز و کار شاهد وحدت نقاط مختلف استان باشیم.

مدیرمسئول روزنامه‌های مردمسالاری و پیام استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود توجه ویژه به مسائل و چالش‌های کلان استان را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: بحران آب در استان سمنان، مساله‌ای اساسی است که حیات در استان را بطور جدی تهدید می‌کند لذا نباید از پیگیری طرح‌های بلندمدت و میان‌مدت در این خصوص غافل شد.

کواکبیان ناکافی بودن زیرساخت‌های استان در بخش راه‌ و نیز نرخ رشد پایین جمعیت در استان را از دیگر چالش‌های استان برشمرد و تصریح کرد: استان سمنان در سال‌های اخیر با مشکل تامین برق و گاز بویژه در بخش صنایع مواجه بوده است که لازم است این مساله نیز با طراحی پروژه‌هایی نظیر بهره‌مندی از انرژی خورشیدی در اولویت مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha