• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062818754
  • خبرنگار : 71935

آکسیوس: اسرائیل می‌خواهد حزب‌الله را وادار به فاصله گرفتن از جنگ غزه کند

آکسیوس: اسرائیل می‌خواهد حزب‌الله را وادار به فاصله گرفتن از جنگ غزه کند

رسانه آمریکایی نوشته هدف رژیم صهیونیستی از آغاز موج دوم حملات خود به لبنان، «ایجاد ترس و هراس» در بین نیروهای حزب‌الله بوده تا این جنبش «وادار به فاصله گرفتن از جنگ غزه شود.»

به گزارش ایسنا، ساعاتی پیش رسانه‌ها از انفجار مجدد چند دستگاه‌ ارتباطی در ضاحیه جنوبی بیروت و برخی دیگر از مناطق لبنان خبر دادند.

در همین راستا، لحظاتی پیش، «باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی پایگاه خبری-تحلیلی «آکسیوس» به نقل از دو منبع آگاه گزارش کرد که عامل انفجارهای صورت گرفته رژیم صهیونیستی است.

طبق گزارش راوید، رژیم صهیونیستی در موج تازه حملات تروریستی-سایبری خود، هزاران دستگاه بی‌سیم در سراسر لبنان را منفجر کرده است.

انفجارهای تازه، تاکنون دست‌کم ۹ شهید و ۳۰۰ مجروح برجا گذاشته است.

به گفته یکی از منابع آگاه، مأموران سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی، پیشتر دستگاه‌های مذکور را دستکاری و بمب‌گذاری کرده‌اند.

یک منبع دیگر به آکسیوس گفت که هدف رژیم صهیونیستی از آغاز موج دوم حملات خود «ایجاد ترس و هراس» در بین نیروهای حزب‌الله بوده «تا حزب‌الله وادار به فاصله گرفتن از جنگ غزه و پذیرفتن توافقی جدا از آتش‌بس در غزه شود.»

این پایگاه خبری همچنین اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی از کشف شدن بمب‌های قرار گرفته در دستگاه‌های بی‌سیم در هراس بودند و این مسئله یکی دیگر از دلایل شروع اقدامات تروریستی تازه رژیم اشغالگر معرفی شده است.

درحالی که تصاویر منتشر شده از لبنان حاکی از جراحت غیرنظامیان و کودکان است، آکسیوس مدعی شد که هدف رژیم صهیونیستی، منفجر کردن دستگاه‌های بی‌سیم مورد استفاده «مقامات ارشد» حزب‌الله بوده است.

حمله تازه رژیم صهیونیستی درحالی است که روز گذشته، با انفجار چندین هزار دستگاه ارتباطی بی‌سیم به نام پیجر در لبنان، ۱۲ تن شهید و بیش از ۲۰۰۰ هزار تن دیگر زخمی شدند. حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، رژیم صهیونیستی را مسؤول این حمله اعلام و تاکید کرد دشمن بهای این تجاوز جنایتکارانه را قطعا خواهد داد.

با وجود ادعای منابع آگاه مورد استناد آکسیوس پیرامون هدف رژیم صهیونیستی برای ایجاد ترس در بین مقامات و اعضای مقاومت لبنان، پیشتر، «سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله با اشاره به انفجارهای همزمان پیجرها در لبنان گفت مقاومت اسلامی لبنان با الگوی جدیدی با دشمن صهیونیست مواجه خواهد شد.

 رئیس شورای اجرایی حزب‌الله گفت: نتانیاهو می‌داند که این روش فقط برای انتقال فریب و دروغ‌هایش است و این اصلا او را به اهدافش نمی‌رساند.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله ادامه داد: ما با الگوی جدید و رویارویی جدید با دشمن مواجه خواهیم شد تا او بداند ما مردمی هستیم که عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

هاشم صفی‌الدین تصریح کرد: این تجاوز ناگزیر مجازات و عذاب خاص خود را دارد و ناگزیر این مجازات خواهد آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha