• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403062818748
  • خبرنگار : 50187

قرعه‌کشی ۲۰۰۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در شهرهای کرمان، باغین و ماهان

قرعه‌کشی ۲۰۰۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در شهرهای کرمان، باغین و ماهان

ایسنا/کرمان در مراسمی با حضور معاون عمرانی استاندار کرمان، قرعه‌کشی واگذاری ۲۰۰۰ قطعه زمین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۱۱۶ قطعه زمین متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهر باغین برگزار شد. 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان امروز (۲۸ شهریور ماه) در این مراسم گفت: استان کرمان در زمان تصویب طرح نهضت ملی مسکن فقط ۲۱۰ هکتار زمین داشت که بتواند طرح را اجرایی کند و اکنون موفق به تأمین حدود ۶۰۰۰ هکتار زمین شده‌ایم. 

وی با بیان اینکه تامین اراضی و الحاق آن به محدوده شهرها کاری طولانی است، ادامه داد: با پیگیری‌های شبانه‌روزی مسئولان، در استان از لحاظ واگذاری قطعات زمین مشکلی نداریم. 

او از افرادی که شماره قطعات زمین آنها مشخص شده است، خواست هرچه سریع‌تر به اداره راه و شهرسازی شهرستان مراجعه کنند و پیگیر واگذاری قراردادها باشند تا کارهای اجرایی آغاز شود و افزود: دولت تا جایی که در اختیارش باشد، حمایت خواهد کرد. 

محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان نیز درباره طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت گفت: کرمان در همه دولت‌ها در تامین مسکن نقش به‌سزایی داشته و در دولت سیزدهم و طرح نهضت ملی مسکن، مصوب شد تا بنیاد مسکن متولی تامین زمین در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت باشد تا با دریافت سهمیه از اداره کل راه و شهرسازی و همچنین اراضی در روستاها از طریق منابع طبیعی و راه و شهرسازی، مدیرت ساخت‌ها را برعهده گیریم. 

وی اظهار کرد: در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، یعنی ماهان و باغین، مردم مشمول وام ارزان‌قیمت پنج درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله با مدیریت بنیاد مسکن به بانک‌ها معرفی خواهند شد و متقاضیان با دریافت سند خود می‌توانند به شعب بنیاد مسکن مراجعه کنند و تشکیل پرونده دهند. 

محمدی افزود: در دو سال اخیر بالغ بر ۸۸۰۰ پروژه با مدیرت بنیاد مسکن شروع شده و بالغ بر ۶۵۰۰ پرونده ساخت گرفته شده است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۲۳:۵۶

سلام ای کاش برای بم هم یه مسئولی پیدا میشد تکلیف مسکن ملی رو مشخص میکرد، حدود سه ساله که پول واریز کردیم برای مسکن ملی دائم امروز و فردا میشنویم.