• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062818728
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

زمین های کشاورزی نباید با تغییر کاربری‌ از بین برود

زمین های کشاورزی نباید با تغییر کاربری‌ از بین برود

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی اعم از چای، برنج، گل گاوزبان، فندق، مرکبات، کیوی و ماهیان سردآبی و گرم‌آبی جایگاه خوبی داریم، گفت: افق آینده حوزه کشاورزی باید برای کشاورزان تضمین شود و نباید زمین‌های کشاورزی با تغییر کاربری‌ها از بین برود.

اسدالله عباسی عصر امروز، ۲۸ شهریورماه در نشست ستاد سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ استان گیلان اظهار کرد: این خطه در تولید چای و فندق رتبه اول و در تولید مرغ، برنج و کیوی جایگاه دوم و در تولید بسیاری از محصولات رتبه دار است.

وی با اشاره به افزایش تولید مرغ در گیلان طی سه سال اخیر بیان کرد: این میزان از حدود ۵۵۰ تا ۶۵۰ تن در روز در سال ۱۴۰۰ به هزار تن در سال جاری رسیده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تشریح اهمیت بخش کشاورزی و نقش آن در اقتصاد و اشتغالزایی، اضافه کرد: زنجیره ارزش افزوده در تولید محصولات کشاورزی باید در استان تقویت شود.

عباسی با اشاره به نقش مهم روستاییان در تامین غذای مردم و امنیت غذایی، اظهار کرد: ۹۰ درصد بهره‌برداران کشاورزی در روستاها فعالیت دارند و بخش عمده تولیدات کشاورزی نیز در مناطق روستایی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه افق آینده حوزه کشاورزی باید برای کشاورزان تضمین شود، اضافه کرد: زمین‌های کشاورزی نباید با تغییر کاربری‌ها از بین برود.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای سرشماری عمومی کشاورزی از آبان ماه امسال همزمان با سراسر کشور از فرمانداران خواست تا ضمن همکاری با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، همه ظرفیت‌ها را برای اجرای دقیق این سرشماری به کار گیرند.

محمدرضا رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان نیز در این نشست با تشریح اهمیت حوزه کشاورزی گفت: این بخش از مهمترین حوزه های اقتصادی کشور بوده و در گیلان مهمترین بخش محسوب می شود.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی و سلامت جامعه در استقلال کشور و عدم وابستگی به بیگانگان نقش مهمی دارد، اظهار کرد: برای امنیت غذایی، افزایش تولیدات کشاورزی مدنظر است.

رستمی با اشاره به اجرای سرشماری عمومی کشاورزی و اهمیت آن اضافه کرد: در اجرای این طرح در گیلان حدود هزار نفر از عوامل اجرایی، کارشناسان و عوامل ستادی همکاری می‌کنند.

فرشاد روشن، مدیرکل دفتر حساب‌های اقتصادی مرکز آمار ایران نیز، با اشاره به اجرای ششمین سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان ماه در سطح کشور، خاطرنشان کرد: فرمان اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده است و از تاریخ شروع به مدت یک ماه به انجام می رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha