• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۶:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403062818615
  • خبرنگار : 71038

اقدامات تروریستی باند تبهکار تل‌آویو و پاسخ حزب‌الله

اقدامات تروریستی باند تبهکار تل‌آویو و پاسخ حزب‌الله

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان، ترکیبی بود، گفت: در واقع این اقدام یک خرابکاری سایبری به منظور ترور هدفمند بود و این اتفاق تقابل حزب‌الله و رژیم صهیونیستی را وارد عرصه جدیدی کرده است.

به گزارش ایسنا، در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی در مناطق مختلف لبنان به ویژه بیروت و براساس آخرین آمار، شماری از مردم این کشور شهید و زخمی شدند. 

حزب‌الله لبنان رو سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را مسئول این  حادثه اعلام و تاکید کرد: پس از بررسی تمام وقایع، داده‌ها و اطلاعات موجود در مورد حمله‌ای که رخ داد، دشمن اسرائیلی را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه می‌دانیم که غیرنظامیان را هم در برگرفت و منجر به شهادت و زخمی شدن چندین نفر شد.

در ادامه بیانیه حزب‌الله آمده است: شهدا و مجروحان ما نماد مبارزه و فداکاری ما در راه قدس، پیروزی مردم شریف ما در نوار غزه و کرانه باختری و پشتیبانی میدانی مستمر هستند و این موضع حمایت و پشتیبانی ما از مقاومت دلیرانه فلسطین مایه سربلندی و افتخار ما در دنیا و آخرت خواهد بود.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد «دشمن خیانتکار و جنایتکار بابت این تجاوز گناه آلود، قطعا تقاص پس می‌دهد».

اقدام تروریستی تل‌آویو و تقابل جدید حزب‌الله و رژیم صهیونیستی
انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان

اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان مصداق کشتار جمعی است

«سعید آجرلو» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بعد از عملیات هفتم اکتبر حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی وارد یک درگیری فرسایشی شدند، اظهار کرد: حزب‌الله لبنان به عنوان یک گروه مقاومت همواره یکی از هدف‌های رژیم صهیونیستی در منطقه جنوب بوده و در مدت اخیر نیز تهدیدات خود را علیه حزب‌الله و حمله به لبنان افزایش داده بود. در این مدت شاهد درگیری‌هایی بین حزب‌الله و اسرائیل در نقاط مرزی بودیم ولی با ترور «فواد شکر»، فرمانده ارشد حزب‌الله درگیری‌ها بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کرد و حزب‌الله در پاسخ به این ترور عملیات اربعین را انجام داد.

وی با بیان اینکه اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان با انفجار دستگاه‌های ارتباطی یک اقدام تروریستی و در حقیقت به نوعی مصداق کشتار جمعی است، ادامه داد: در این عملیات شاهد خرابکاری سایبری بودیم و رژیم صهیونیستی موضوع ترور هدفمند را دنبال کرد. به نظر می‌رسد با توجه به این تحولات تقابل حزب‌الله و رژیم صهیونیستی وارد عرصه جدیدی شده است.

اقدام تروریستی تل‌آویو و تقابل جدید حزب‌الله و رژیم صهیونیستی
درگیری‌های شمال فلسطین اشغالی

قطعا حزب‌الله پاسخ خواهد داد

این کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه اقدامات رژیم صهیونیستی در جهت افزایش تنش بوده است و قطعا حزب‌الله نیز به این عملیات پاسخ خواهد داد، گفت: در همین چارچوب باید منتظر سخنرانی روز پنجشنبه سیدحسن نصرالله در ارتباط با این تحولات باشیم.

اقدام تروریستی تل‌آویو و تقابل جدید حزب‌الله و رژیم صهیونیستی
حمله حزب‌الله به کریات شمونه

جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان برخلاف قوانین بین‌الملل و قواعد جنگ است

آجرلو در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در جنگ‌ها نیز یکسری استانداردها بر اساس حقوق بین‌الملل وجود دارد، ادامه داد: از این پیجرها غیرنظامیان نیز استفاده می‌کردند؛ چنانکه اکنون می‌بینید در بین کشته‌شدگان و مجروحان غیرنظامیان نیز وجود دارد و آنچه که رژیم صهیونیستی انجام داد برخلاف قوانین بین‌الملل و قواعد جنگ است. گرچه این رژیم بارها نشان داده به هیچ یک از قواعد بین‌المللی پایبند نیست و در حقیقت ما با یک بازیگر غیرمسئول در عرصه روبه‌رو هستیم. یک گروه تبهکاری که از هر نوع پاسخگویی در برابر اقدامات خود، خودداری می‌کند.

وی در پایان گفت: لبنان می‌تواند از طریق بین‌المللی و راهکارهای دیپلماتیک اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را پیگیری کند ولی تجربه نشان داده که زور فقط می‌تواند مانع توقف اقدامات رژیم صهیونیستی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha