• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403062818575
  • خبرنگار : 71567

رییس سابق دانشگاه تربیت مدرس:

سه سال گذشته شعار دولت جدید را عملا پیاده کردیم/ همواره سلایق مختلفی در دانشگاه خدمت کردند

سه سال گذشته شعار دولت جدید را عملا پیاده کردیم/ همواره سلایق مختلفی در دانشگاه خدمت کردند

رییس سابق دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه سه سال گذشته شعار دولت جدید یعنی وفاق ملی را عملا در دانشگاه پیاده کردیم، گفت: همواره سلایق و دیدگاه های مختلف با دوستی و احترام در این دانشگاه خدمت نمودند.

به گزارش ایسنا، دانشجو رییس سابق دانشگاه تربیت مدرس در نشست صمیمانه با سرپرست جدید دانشگاه تاکید کرد: خدا را شاکرم که این فرصت را در اختیار من نهاد تا در سمت رییس دانشگاه بتوانم به نظام جمهوری اسلامی،‌ دانشگاه تربیت مدرس و آموزش عالی کشور خدمت کنم و با همراهی همه دانشگاهیان در محیطی دوستانه و همراه با وفاق و صمیمیت، امور دانشگاه را به جلو پیش ببریم. ما طی سه سال گذشته شعار دولت جدید یعنی وفاق ملی را عملا در دانشگاه پیاده کردیم و همواره سلایق و دیدگاه های مختلف با دوستی و احترام در این دانشگاه خدمت نمودند و قطعا در دوران ریاست دکتر حجت این روال بهتر از گذشته پیش خواهد رفت.

دانشجو با اشاره به دستاوردهای دانشگاه طی سه سال گذشته خاطر نشان ساخت: راه اندازی واحد بین الملل اروند، انعقاد تفاهم نامه با شهرداری تهران برای ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکن دانشگاهیان و کلنگ زنی پروژه و انتخاب کمیته و هیات مدیره آن،‌ ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی در دانشگاه و ارتقای رتبه در نظام های رتبه بندی مختلف  از جمله این موارد است.

وی گفت: این دستاوردها در شرایط انقباضی بودجه ای کشور و به دلیل کار جهادی تمامی دانشگاهیان حاصل شده است و قطعا دستاوردهای دانشگاه فقط مربوط به یک دوره و یک شخص نیست بلکه سکوی آن از سوی همه مسئولان دانشگاه از ابتدای تاسیس تا کنون بنا شده است.

دانشجو خاطر نشان کرد: تمامی بدهی های دانشگاه پرداخت شده و دانشگاه هیچ بدهی پرداخت نشده ای ندارد و در حال حاضر پول در حساب دانشگاه و دانشکده ها موجود است و تاکنون همه امور مالی و بودجه ای به صورت شفاف بیان شده است.

وی افزود: تمامی رویه های دانشگاه به صورت علمی و با قانون مداری ، مشورت و مهربانی بنا شده است و امور دانشگاه با مدیریت اسلامی و جلب اعتماد و دوستی میان همه مسئولان و دانشگاهیان به انجام رسیده است.

وی با اشاره به دوستی و همکاری دیرینه خود با دکتر حجت در دانشگاه خاطر نشان ساخت: دکتر حجت با دانش و تجربه خوبی که دارند می توانند امور دانشگاه را به بهترین شکل پیش ببرند و با توجه به اینکه رییس جمهور، رییس هیات امنای دانشگاه بوده و معاون اول و وزرای علوم و بهداشت عضو هیات امنای دانشگاه هستند، دکتر حجت با شناخت متقابل از ریاست جمهور و مسئولان کشور در این خصوص می توانند گام های موثری برای ارتقای دانشگاه و حسن انجام امور بردارند.

در ادامه نشست، ‌دکتر حجت سرپرست دانشگاه در سخنانی ضمن تشکر از اعتماد وزیر علوم و تجلیل از خدمات دکتر دانشجو در زمان تصدی ریاست دانشگاه ، ‌به برخی از سوابق مدیریتی و اجرایی خود اشاره نمود .

وی تصریح کرد: امیدوارم با استفاده از تجربیات خود در داخل و خارج دانشگاه، اقداماتی که از سوی روسای قبلی دانشگاه صورت گرفته و گام هایی که برای تحقق آن ها برداشته شده است را به بهترین شکل ادامه دهم و نتایج خوبی برای دانشگاه حاصل گردد.

وی از همه روسای دانشکده ها و پژوهشکده ها و معاونان خواست با جدیت به تلاش و خدمت خود ادامه دهند تا با مشورت و همفکری ‌آنان امور دانشگاه به بهترین نحو به انجام برسد.
در ادامه دکتر محمد روشن مشاور وزیر علوم در سخنانی تصریح کرد: دانشگاه تربیت مدرس پس از انقلاب اسلامی و با اهداف و چشم اندازهای ویژه و مشخص تشکیل شد و خوشبختانه این دانشگاه همواره رو به رشد بوده وامیدواریم در این مسیر با گام های استوار پیش برود.

وی افزود: با توجه به دو استعفای دکتر دانشجو قبل و بعد از استقرار دولت چهاردهم، با استعفای ایشان از سوی دکتر سیمایی صراف موافقت شد و خوشبختانه دکتر دانشجو دانشگاه را در وضعیت مالی مطلوبی تحویل می دهند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

مشاور وزیر علوم با اشاره به سوابق مدیریتی دکتر حجت خاطر نشان ساخت: دکتر حجت دارای رزومه قوی علمی و مدیریتی بوده و همواره در مسیر پیوند دانشگاه با جامعه موفق عمل نموده اند.

وی با اشاره به فعالیت های خوبی که در راستای بین المللی سازی دانشگاه صورت گرفته، خواستار افزایش دیپلماسی علمی در دانشگاه و ادامه آن با وفاق و همدلی شد.

روشن با اشاره به هفته وحدت و میلاد پیامبر رحمت (ص) اظهار داشت: با توجه به تاکید ریاست جمهور تلاش شود تا اگر فاصله ای بین کارمندان، ‌استادان و دانشجویان ایجاد شده و تنبهی در این خصوص صورت گرفته ، تجدید نظر صورت گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت استقلال دانشگاه ها گفت: ‌وزارت علوم به دنبال استقلال بیشتر دانشگاه و دخالت کمتر در امور دانشگاه ها است تا عالمان و دانایان اداره امور خود را بر عهده گیرند و تمرکزگرایی کاهش یابد.

وی یادآور شد: با توجه به ماده ۱۴ قانون جهش تولید، اجازه تاسیس سازمان توسعه و سرمایه گذاری دانشگاه اخذ شده است و این امکان قانونی فراهم شده است تا دانشگاه با جذب سرمایه و منفعت درست، اتکای خود به بودجه دولتی را کاهش دهد و کارهای اساسی و اصولی خود را به انجام برساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha