• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062818279
  • خبرنگار : 71496

ضمن اعلام آغاز تحقیقات گسترده درباره انفجار پیجرها

حزب‌الله لبنان: به دنبال جنگ نیستیم اما برای آن کاملا آماده‌ایم

حزب‌الله لبنان: به دنبال جنگ نیستیم اما برای آن کاملا آماده‌ایم

یک منبع پارلمانی در حزب‌الله لبنان با اشاره به آغاز تحقیقاتی درباره چگونگی وقوع انفجار در دستگاه‌های پیجر، تاکید کرد که لبنان به دنبال جنگ نیست اما برای آن کاملا آماده است.

به گزارش ایسنا، یکی از منابع پارلمانی در حزب‌الله لبنان امروز-چهارشنبه- در گفت‌وگو با وبگاه «العربی الجدید» اظهار کرد: تحقیقات گسترده‌ای درباره چگونگی وقوع انفجارها در دستگاه‌های پیجر و نفوذ انجام شده، آغاز شد.

این منبع پارلمانی در حزب‌الله گفت: «تحقیقات همه جانبه برای اطلاع از نحوه رسیدن مواد منفجره به پیجرها و هک دستگاه‌ها و اینکه محموله جدید بوده و چند ماه پیش چگونه انتقال یافته آغاز شده است.»

 این منبع همچنین اعلام کرد که حزب‌الله چندین دستگاه پیجر نیز دارد که منفجر نشده‌اند.

این منبع درباره پاسخ لبنان به این اقدام نیز گفت: ما قبلا گفتیم و باز هم تکرار می‌کنیم که به دنبال جنگ نیستیم و با وجود پافشاری دشمن بر اینکه ما را به جنگ سوق دهد، هنوز این سناریو را بعید می‌دانیم اما کاملا برای آن آماده هستیم.

این منبع افزود که جزئیاتی در رسانه‌ها منتشر شده که برخی از آنها دقیق نیست و تحقیقات حزب‌الله روشن خواهد کرد چه اتفاقی افتاده است.

وی تاکید کرد که «اسرائیل در پشت این حمله قرار دارد و مجازات مناسب را دریافت خواهد کرد، اما آنها در حال حاضر سناریوی جنگ همه جانبه را رد می‌کنند».

یک منبع نزدیک به «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت موقت لبنان نیز به العربی الجدید گفت: جامعه جهانی و سازمان ملل باید فورا و به شکلی جدی برای ایستادن مقابل جنایات اسرائیل و اصرار آن بر حملات با هدف کشاندن لبنان به جنگ، اقدام کنند.

این منبع افزود: در حوزه درمانی بسیج بزرگی برای رسیدگی به زخمی‌ها انجام شده و رایزنی‌هایی برای بررسی کمک‌ها به لبنان در دست انجام است.

روز سه‌شنبه انفجار پیجرها در لبنان منجر به شهادت ۱۱ تن و زخمی شدن حدود ۳ هزار تن دیگر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha