• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062818234
  • خبرنگار : 71592

واکنش بهداشت جهانی به حمله اشغالگران به کاروان کمک‌های انسانی در غزه

واکنش بهداشت جهانی به حمله اشغالگران به کاروان کمک‌های انسانی در غزه

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تانک‌های رژیم صهیونیستی به سمت کاروان کمک‌های انسانی وابسته به این سازمان شلیک کردند، در حالی که اجازه بازگشت به این کاروان از شمال نوار غزه جنگ‌زده داده شده بود.

به گزارش ایسنا، «تدروس ادهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در توییتی نوشت: شنبه گذشته، در مسیر بازگشت از ماموریت در شمال غزه و پس از اجازه دادن به کاروان تحت هدایت سازمان برای عبور از ایست‌های بازرسی در مسیر ساحلی، این کاروان با ۲ تانک اسرائیلی مواجه شد.

وی در ادامه نوشت این ۲ تانک نزدیک کاروان شروع به تیراندازی کردند. خوشبختانه کسی آسیبی ندید.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از کادر این کاروان که با وجود خطرات امنیتی به کار خود و انتقال کمک‌های انسانی به بیمارستان الشفاء در غزه ادامه دادند و نیز از امدادگران بابت تلاش خود در میان خطر و تهدید در غزه، قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای انسانی برای کمک در غزه آخرین روزنه امید برای زنده ماندن ۲ میلیون نفر هستند و کمترین حق این نیروها در مقابل خدماتی که ارائه می‌کنند، سلامتی است، نوشت: باید به مکانیزم منع درگیری پایبند بود و جنگ را متوقف کنید.

هفته گذشته، سازمان ملل اعلام کرد کاروان حامل نیروهای کادر واکسن فلج اطفال در ایست بازرسی رژیم صهیونیستی، زیر تهدید سلاح متوقف شده است.

در آن زمان سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد کاروان حامل ۱۲ کارمند سازمان ملل در مسیر حمایت از واکسیناسیون فلج اطفال در شمال غزه، به زور تهدید سلاح متوقف و به سمت آنها تیراندازی شده است.

وی این حادثه و رفتار نیروهای صهیونیستی را محکوم کرد که جان کادر انسانی را به خطر می‌اندازد و تاکید کرد نیروهای رژیم صهیونیستی باید تدابیر لازم را برای حفظ جان کادر انسانی اتخاذ کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha