• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062818156
  • خبرنگار : 50040

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

افزایش ۶۰ تنی توزیع روزانه مرغ در گیلان

افزایش ۶۰ تنی توزیع روزانه مرغ در گیلان

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، از افزایش حدود ۶۰ تنی توزیع مرغ روزانه در استان طی شهریورماه خبر داد و گفت: توزیع مرغ در ماه شهریور به ۷۲۲۹ تن در استان و ۸۵۴۴ تن در سایر استان ها رسیده است.

صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در شهریورماه سال جاری به طور میانگین روزانه ۳۴۳ تن مرغ با قیمت مصوب در استان توزیع شده است، از افزایش حدود ۶۰ تنی توزیع مرغ روزانه در استان خبر داد و افزود: با توجه به فصل مسافرت و مهمان‌پذیر بودن استان، تدابیر لازم برای توزیع مرغ بیشتر از نیاز استان اتخاذ شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تولید و توزیع مرغ در شهریورماه را به طور میانگین روزانه بیش از ۸۵۰ تن دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر تامین نیاز استان، مازاد آن به بازارهای سایر استان‌ها ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در پنج ماهه امسال، ۸۰ هزار و ۴۲۲ تن مرغ گرم در کشتارگاه های استان تولید شده است، گفت: در شهریورماه نیز تاکنون ۱۳ هزار و ۶۰۲ تن مرغ گرم کشتار شده؛ این در حالی است که توزیع مرغ داخل استان در پنج ماهه اول سال ۴۰ هزار و ۵۳۸ تن و مقدار مرغ ارسال به سایر استان ها ۵۱ هزار و ۹۲ تن بوده؛ این امر در ماه شهریور به ۷۲۲۹ تن در استان و ۸۵۴۴ تن در سایر استان ها رسیده است.

محمدی از انجام گشت های نظارتی جهت استمرار ثبات در بازار مرغ استان خبر داد و تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۰۱ مورد بازرسی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان از واحدهای تولیدکننده و عرضه کننده محصولات کشاورزی استان انجام شده است.

وی از تشکیل ۳۹۷ پرونده تخلف صنفی - تعزیراتی و ۱۳ پرونده کشف کالا و ارز قاچاق به ارزش ریالی ۳۳ هزار و ۶۱۳ میلیون ریال خبر داد و یادآور شد: از تعداد ۲۹۰۱ بازرسی انجام شده، تعداد ۴۹۶ مورد مرتبط با مواد پروتئینی(مرغ و گوشت) بوده که در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی(سیمبا) ثبت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha