• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403062818020
  • خبرنگار : 71967

درخواست دانشگاه‌های انگلیس از دولت برای حل بحران مالی

درخواست دانشگاه‌های انگلیس از دولت برای حل بحران مالی

در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، دانشگاه‌های انگلیس درخواست‌هایی را از دولت مطرح کرده‌اند تا از این طریق بتوانند تا حدودی مشکلات مالی خود را پشت سر بگذارند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، این نهادهای عالی آموزشی خواستار افزایش شهریه دانشجویان و بودجه دولتی برای پر کردن خلا مالی شده‌اند. هزینه تحصیل برای دانشجویان در انگلستان و ولز ۹۲۵۰ پوند است؛ در حالی که در اسکاتلند شهریه برای اکثر دانشجویان اسکاتلندی رایگان است اما برای سایر دانشجویان حدود ۹ هزار پوند است.

پیشنهاداتی که توسط رسانه‌ها مشاهده شده، نشان می‌دهد که بودجه برای هر دانشجو باید به ۱۲۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ پوند برسد؛ با این حال این دانشگاه‌ها گفته‌اند که این درخواست لزوما به معنای افزایش هزینه‌ها به این مقدار نیست چرا که در این صورت هزینه‌ها رشدی ۴۰ درصدی خواهد داشت.

پروفسور دیم سالی مپستون، مدیر نهاد دانشگاه‌های انگلستان که ۱۴۰ دانشگاه را زیر نظر دارد، درباره این درخواست می‌گوید: آنچه ما از دولت جدید خواستیم، فرصتی برای نگاه درست به ترتیبات بودجه برای شهریه‌ها و دانشجویان است. او در مورد علت مشکلات مالی دانشگاه‌ها نیز این نظر را دارد: در ۹-۸ سال گذشته، کمک‌های مالی و هزینه‌های مستقیم دولتی با هزینه‌های تدریس و تورم سازگار نبوده است، بنابراین موسسات بیشتری با کسری بودجه مواجه شده‌اند.

ارائه کنندگان این درخواست می‌گویند که ادامه روند موجود باعث می‌شود دانشگاه‌ها با آموزش دانشجویان ضرر ببینند. آنها می‌گویند برای متوقف کردن افزایش سال به سال کسری بودجه، باید اقدامی مهم و جدی انجام داد.

پروفسور کریستوفر دی، معاون دانشگاه نیوکاسل که ریاست گروه دانشگاه‌های راسل را بر عهده دارد، می‌گوید که نهادهای آموزش عالی انگلستان در حال حاضر مجبورند با کمترین هزینه، بیشترین فعالیت را داشته باشند. او وضعیت سخت کنونی را اینطور توضیح می‌دهد: اگر دانشجویان و یا مالیات‌دهندگان مقدار بیشتر پرداخت نکنند، این بخش کوچک‌تر شده و در نتیجه کیفیت آموزش پایین‌تر می‌آید. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha