• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403062818009
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار:

سیستان و بلوچستان در بخش‌های زیرساختی در حال پیشرفت است

سیستان و بلوچستان در بخش‌های زیرساختی در حال پیشرفت است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان در بخش‌های زیرساختی به سرعت در حال پیشرفت است.

محمد کرمی شامگاه سه شنبه در جمع خیران یاریگر زندگی با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و موضوع آموزش و پرورش و دانشگاه اولویت اصلی سیستان و بلوچستان است، تاکید کرد: همگان باید به آموزش و پرورش، رشد ارتقای تحصیلی دانش آموزان در حوزه تربیت با نگاه توحیدی کمک کنند؛ چرا که آینده کشور در دست دانش آموزان خوش فکر و توانمند استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به آموزش ۱۰ هزار دانش آموز در حوزه اقتصاد دیجیتال، افزود: این دانش آموزان حدود ۴۳ شرکت در استان راه اندازی کردند، سرمایه‌گذاری در این زمینه مانع بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

استاندار با بیان اینکه حرف و کلام خیران در جامعه در زمینه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اثرگذار است، گفت: سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف بی‌نظیر است، بنابراین باید خیران با بهره‌مندی از ظرفیت های استان در حوزه معادن، اقتصاد شهری، اقتصاد دیجیتال، کشاوری، دریا و مرز بدنبال توسعه و رونق اشتغال در این استان باشند و اقتصاد را به سمت مردمی بودن پیش ببرند.

کرمی بیان کرد: موفق ترین اقتصاد نوع مردمی آن است لذا باید شرکت‌های دانش بنیان را حمایت کرد تا ایده‌ها تقویت شوند زیرا بالاترین سرمایه امروز نیروی انسانی توانمند بوده که خیران، بزرگان و سران طوایف از این ظرفیت استفاده کرده و پای کار بیایند.

وی از راه‌اندازی بخش هوش مصنوعی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: ورود به این عرصه در عرصه اقتصادی و اجتماعی بسیار مهم بوده؛ سران طوایف زمانی موفق هستند که فرزندان آنها تحصیلکرده و فرد بیکار در آن طایفه وجود نداشته باشد، بنابراین باید حوزه تجارت را در طایفه خود فعال کنید.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مشارکت مجمع خیران یاریگران زندگی برای صیانت اجتماعی بهبودیافتگان ضرورت دارد، ادامه داد: شهرک سلامت بر اساس ماده ۱۶ برای درمان معتادان در زاهدان بکارگیری شده و به این قشر از جامعه توانمندی و مهارت یاد خواهیم داد.

کرمی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در بخش‌های زیرساختی به سرعت در حال پیشرفت است، افزود: مساله راه آهن اولویت اصلی کشور در این استان است، تولید ثروت بسیار مهم بوده چرا که ایجاد اشتغال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نقش مجموعه یاریگران زندگی بسیار مهم بوده، همکاری خیران و سایر دستگاه‌ها در این زمینه ضرورت دارد چرا که نجات یک فرد عمل صالح به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: موضوع دانشگاه و مجمع یاریگران زندگی نیز بسیار مهم است تا فرزندان ما بدانند راه و روش درست چگونه بوده و دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند.

کرمی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان با کشور افغانستان همسایه بوده و در زمینه مواد مخدر در این حوزه درگیر هستیم، گفت: موضوع پیشگیری بسیار مهم بوده، پیشگیری از آموزش و پرورش و سایر مجموعه‌ها شروع می‌شود و همگان باید پای کار باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه موفق ترین اقتصاد از نوع مردمی است، گفت: مشارکت مجمع خیران یاریگران زندگی برای صیانت اجتماعی بهبودیافتگان ضرورت دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ابتدای این نشست نیز به درگذشت مولوی شهنوازی اشاره کرد و ضمن تسلیت این حادثه افزود: مولوی شهنوازی فردی مومن با بصیرت بود، بازگشت همه ما به سوی خداست که همگان باید به آن سمت پیش برویم، آنچه مهم بوده عمل صالح است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha