• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403062717771
  • خبرنگار : 71505

فرماندار تهران اعلام کرد

پیش‌بینی افزایش ۳۲ درصدی ترافیک مهر/ تغییر ساعت کاری اصناف با هدف روانسازی ترافیک تهران

پیش‌بینی افزایش ۳۲ درصدی ترافیک مهر/ تغییر ساعت کاری اصناف با هدف روانسازی ترافیک تهران

فرماندار تهران از هماهنگی و اتخاذ تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس و همچنین سرویس مدارس در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد قیومی در حاشیه برگزاری شورای ترافیک شهرستان تهران و در تشریح مصوبات این شورا برای بازگشایی مدارس در ابتدای مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: امروز شورای ترافیک شهرستان تهران سه محور مهم را مورد پیگیری قرار داد. در محور نخست با توجه به پیش‌بینی افزایش ۳۲ درصدی ترافیک در مهرماه و همزمان با بازگشایی مراکز علمی، برای به حداقل رساندن میزان تأثیرات ترافیکی پایتخت تمهیداتی از جمله شناورسازی ساعات ادارات و اصناف اتخاذ شد.

فرماندار تهران افزود: با هماهنگی اتاق اصناف مقرر شد توزیع کالاها بین اصناف با هدف روانسازی ترافیک در شهر با تغییر ساعت انجام شود تا ترافیک عادی همانند روزهای قبل در مهرماه وجود داشته باشد.

تا آذرماه امکان بارگذاری اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه سپند مهیا شده است

وی ادامه داد: در محور دوم موضوع سرویس مدارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در تهران بیش از ۱۶۰ هزار دانش‌آموز از طریق سرویس مدارس جابه‌جا می‌شوند که سامانه سپند توسط وزارت کشور برای ساماندهی سرویس مدارس عملیاتی شد. با توجه به حجم دانش‌آموزان در شهر تهران این موضوع در هیأت دولت مطرح شد تا بهره‌گیری سامانه و پیشبرد کار تا آذرماه ادامه پیدا کند؛ البته تا این لحظه ساماندهی سرویس دانش‌آموزان در تهران با دقت انجام شده اما تا آذرماه امکان بارگذاری اطلاعات در سامانه سپند مهیا شده است.

فرماندار تهران تأکید کرد: در محور سوم این جلسه نیز موضوعات دیگری همچون کنترل ورودی‌های شهر تهران و اتخاذ تمهیداتی توسط اداره راهداری و پلیس راهور با هدف کاهش ترافیک و تسهیل تردد انجام شد.

اولیاء شکایت‌های خود در حوزه سرویس مدارس را ۱۳۷ اطلاع دهند

قیومی در پاسخ به سوالی درباره شکایت اولیاء مبنی بر افزایش نرخ سرویس مدارس خارج از نرخ‌های مصوب نیز گفت: شهروندان و اولیاء می‌توانند شکایت‌های خود در حوزه سرویس مدارس را به بازرسی سازمان تاکسیرانی با استفاده از سامانه نظارتی ۱۳۷ اطلاع دهند؛ اما سامانه سپند نرخ‌های مصوب شورای اسلامی شهر تهران را که در کمیته تطبیق فرمانداری نیز به تأیید رسیده است، بارگذاری کرده و دریافت هر نرخی بیش از نرخ مصوب و ثبت شده در سامانه سپند ممنوع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha