• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403062717747
  • خبرنگار : 50627

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان شرقی خبرداد

بازارچه باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تخریب می‌شود

بازارچه باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تخریب می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی از تخریب بازارچه باغ‌موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: این بازارچه برخلاف طرح جامع باغ‌ موزه مبلمان شهری بوده و در مسیر سیلاب قرار دارد و در این راستا نیز علیرغم همه فشارهای رسانه‌ای، تهمت و افتراها این بازارچه تخریب خواهد شد.

امیر دریادار دوم رضا عباسی روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور ماه در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع‌مقدس برگزار شد، برنامه‌های هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

وی گفت: روز سه‌شنبه پنجم مهرماه حضور در گلزار شهدا و تجدید پیمان با شهیدان و رزمندگان، برگزاری برنامه‌های متنوع در دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، کارخانجات و شهرستان‌ها، دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران، بازسازی عملیات کربلای ۵ که از سی‌اٌم شهریورماه در پارک‌شمیم پایداری شروع می‌شود، رژه اقتدار نیروهای مسلح در محل یگان میدان آذربایجان را خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین برگزاری نمایشگاه فرهنگی، دفاعی و اجتماعی با میزبانی فرماندهی محترم سپاه عاشورا از ۳۱ شهریورماه در مصلای اعظم امام خمینی(ره)، تجلیل از حدود یک هزار نفر رزمنده دفاع مقدس در قالب پنجمین آیین سراسری بصورت ویدیو کنفرانس در مصلای اعظم تبریز، تجلیل از ۴۰۰ رزمنده دفاع مقدس در پارک شمیم پایداری بهمراه رونمایی از سوژه های باغ موزه دفاع مقدس و برنامه‌های متنوع در صداوسیما از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی به لزوم توجه به وفاق ملی در برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: تفاوت و اختلافات سیاسی، فرهنگی، قومی و مذهبی در دفاع مقدس معنایی ندارد.

وی از برگزاری همزمان مراسمات هفته دفاع مقدس در شهرستان های استان خبر داد و افزود: با فرمانداران و شهرداران سراسر استان جهت برگزاری مراسمات مختلف فرهنگی هشت سال دفاع مقدس هماهنگی لازم صورت گرفته است.

عباسی از افتتاح پروژه های عمرانی سراسر استان در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: باند دوم آزادراه خواجه_ورزقان، پروژه های محرومیت زدایی در سراسر استان، سوژه های محتوایی با ارزش ۱۰ میلیارد تومان در محل باغ موزه در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

وی از ساماندهی همه یادمان‌های شهدای گمنام استان خبر داد و افزود: ۲۱۹ شهید گمنام در قالب ۸۲ یادمان در استان وجود دارد که وقتی در بنیاد حفظ آثار مسئولیت خدمت را پذیرفتم بالای ۶۰ درصد یادمان ها وضعیت چندان مناسبی نداشتند ولی امروزه همه یادمان ها ساماندهی شده است.

وی از تصویب نقشه جامع باغ موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: نقشه جامع باغ‌موزه دفاع مقدس با همیاری استانداران وقت مرحوم سردار خرم، شهید مالک رحمتی و آقای ذاکری معاون عمرانی وقت استانداری آذربایجان‌شرقی تصویب شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی از عدم همراهی و همیاری مسئولان در جهت پیشرفت عملیات عمرانی باغ موزه دفاع مقدس انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی از مسئولان در راستای اختصاص بودجه به باغ‌موزه دفاع مقدس مانع ایجادکردند.

وی همچنین در پایان نشست خبری از اصحاب رسانه طلب حلالیت کرد و افزود: امیدواریم بعد از پایان هفته دفاع مقدس در کسوت دیگری به مردم شریف آذربایجان با لباس سربازی خدمت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha