• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403062717691
  • خبرنگار : 50176

استاندار لرستان:

مجموعه دانشگاهی برای تداوم حیات آموزشی برنامه طراحی کند

مجموعه دانشگاهی برای تداوم حیات آموزشی برنامه طراحی کند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: مجموعه دانشگاهی باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت و استدلال در حوزه آموزش عالی، برای تداوم حیات آموزشی برنامه طراحی کند.

ابوطالب شفقت امروز (۲۷ شهریور ماه) در حاشیه جلسه شورای آموزش عالی استان، بیان کرد: در این جلسه با حضور معاون عمرانی استاندار، شهرداران خرم‌آباد و بروجرد و روسای دانشگاه های لرستان، علوم پزشکی و آیت‌الله بروجردی، مشکلات بین این نهادها، بویژه در راستای حمل و نقل دانشجویان بررسی و مرتفع خواهند شد.

وی اظهار کرد: شهرداران موظفند در این زمینه یا مشکلات حمل و نقل را حل کنند یا برای بستن قرارداد دانشگاه‌ها با بخش‌های خصوصی حمل و نقل حمایت‌های لازم را انجام دهند.

استاندار لرستان ادامه داد: از مجموعه دانشگاهی انتظار داریم نسبت به رفع مشکلات توسعه‌ای استان راهکار و برنامه ارائه دهند. در بخش آموزش عالی استان نیز باید کارهای بنیادی با خرد جمعی تدوین و اجرا شوند.

وی گفت: مجموعه دانشگاهی باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت و استدلال در حوزه آموزش عالی برای تداوم حیات آموزشی برنامه طراحی کنند.

او درباره دانشگاه فرهنگیان، بیان کرد: این مجموعه برای تامین و تربیت معلم در مدارس استان زمینه حضور دست کم ۴۰۰۰ دانشجو در سال و جذب حداقل ۱۲۰۰ دانشجو در سال برنامه‌ریزی کند.

شفقت درباره سایر دانشگاه‌ها از جمله علوم پزشکی، لرستان، آزاد اسلامی، پیام نور و علمی - کاربردی، اظهار کرد: این مراکز آموزشی باید براساس انتظار و نیاز جامعه، مدل جذب دانشجو به تفکیک رشته ارائه دهند.

در این جلسه که نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های استان، مدیرکل سیاسی استانداری، روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان در آن حضور داشتند درباره مسائلی از جمله مشکلات وسایل نقلیه دانشگاه‌ها، برگزاری اردوهای دانشجویی، خوابگاه‌ها، آغاز سال تحصیلی جدید و ارائه برنامه زمانبندی طرح تحول آموزش بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha