• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403062717642
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

ساختار شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس تغییر می‌یابد

 ساختار شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس تغییر می‌یابد

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از تغییر ساختار شورای توسعه فرهنگ قرآنی این استان در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی خبر داد.

حمیدرضا قانعی امروز، ۲۷ شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از تغییر ساختار شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان فارس خبر داد و گفت: در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی این کار انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: به طور کلی ساختار شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سطح کشور تغییر یافته است و دبیری آن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده است که بنا داریم همین تغییر ساختار را در استان فارس انجام دهیم.

قانعی در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در استان فارس طی سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است، گفت: هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های مرتبط در این حوزه وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به فعالیت شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان فارس اظهار کرد: با هماهنگی دستگاه‌های عضو این شورا به صورت ماهانه محافل قرآنی در سطح استان اجرا می‌شود.

قانعی برخی از برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان در استان فارس را یادآور شد و افزود: طی ماه مبارک رمضان امسال برنامه‌های خوبی توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان فارس در سطح استان اجرا شد که از جمله آن می‌توان به محافل قرآنی با تلاوت قاریان ملی و بین‌المللی و استانی اشاره کرد. همچنین امسال برای نخستین بار در شب عاشورا، احیای قرآنی جامعه قرآنی شیراز با همت دستگاه‌های عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان گفت: این مؤسسه توانسته است در سطح بین‌الملل اقدامات خوبی را انجام دهد.

تجلیل از ۴۷۰ حافظ قرآن در شیراز

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) نیز در این نشست خبری از برگزاری بیست و یکمین جشنواره ملی «جبرئیل امین» خبر داد و گفت: در این جشنواره از ۴۷۰ حافظ کل و ۲۰ جزء قرآن کریم این مؤسسه تجلیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی با بیان اینکه این حافظان طی دو سال اخیر در مراکز شبانه‌روزی یکساله حفظ کل قرآن کریم و همچنین مراکز روزانه موفق به حفظ قرآن شده‌اند، گفت: با توجه به نوع اجرای برنامه و تعداد حافظان، می‌توان گفت این برنامه بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم کشور است.

وی با تصریح اینکه از این تعداد ۲۵۶ نفر حافظ کل و ۲۱۶ نفر حافظ ۲۰ جزء قرآن کریم هستند، گفت: از ۴۷۰ حافظ قرآن، ۲۵۲ نفر بانو و ۲۲۳ نفر آقا هستند و بیشترین تعداد حافظان قرآن هم از استان فارس است.

شاهسونی زمان برگزاری این جشنواره را ساعت ۷:۳۰ صبح روز پنج‌شنبه، ۲۹ شهریورماه جاری و مکان آن را حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اعلام کرد و گفت: در این جشنواره شاهد تلاوت غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی کشورمان و اجرای گروه تواشیح و همچنین تجلیل از حافظان قرآن کریم خواهیم بود.

وی از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، خطیب برجسته کشورمان در این مراسم خبر داد.

شاهسونی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این مؤسسه از سال ۷۵ تاکنون موفق به تربیت ۳۲۰۰ حافظ کل قرآن و بیش از ۷۰ هزار حافظ اجزاء مختلف قرآن کریم شده است، گفت: همچنین طی این مدت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مهدها و پیش‌دبستانی‌ها مؤسسه آموزش دیدند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از کلاس‌های روخوانی، روانخوانی و مفاهیم قرآن کریم بهره برده‌اند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در ادامه از همکاری بیت‌الاحزان با نیروی انتظامی و نیروی دریایی ارتش خبر داد و گفت: این همکاری‌ها به منظور تربیت حافظان قرآن کریم انجام می‌شود.

وی از اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ای با نیروی زمینی ارتش از آبان‌ماه سال جاری به منظور راه‌اندازی مرکز شبانه‌روز حفظ کل قرآن در تهران خبر داد و گفت: با توجه به حمایتی که مخصوصا سپاه فجر از برگزاری جشنواره جبرییل امین داشتند، این مراسم به یادبود شهدای قرآنی و ۱۵ هزار شهید استان فارس اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha