• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062717343
  • خبرنگار : 71496

یورش‌ها در کرانه باختری ادامه دارد

مقر تشکیلات خودگردان در محاصره اشغالگران/ بازداشت همسر «احمد سعدات»

مقر تشکیلات خودگردان در محاصره اشغالگران/ بازداشت همسر «احمد سعدات»

اشغالگران صهیونیست خیابان‌های اطراف دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله را محاصره کرده و همسر دبیرکل جبهه مردمی فلسطین را بازداشت کردند، گروه‌های مقاومت نیز در شهر نابلس با اشغالگران به شدت درگیر شدند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های فلسطینی نوشتند نیروهای اشغالگر صهیونیستی چند خیابان در اطراف دفتر ریاست تشکیلات خودگردان در استان رام‌الله و البیره را به محاصره خود درآوردند.

همچنین این رسانه‌ها افزودند اشغالگران «عبله سعدات» همسر «احمد سعدات» دبیرکل جبهه مردمی فلسطین را در شهر رام‌الله بازداشت کردند.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: نیروهای اشغالگر از ورودی شمالی شهر البیره در مرکز کرانه باختری یورش آوردند و چندین خیابان در مجاورت مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله و استان البیره را محاصره کردند.

«اباء سعدات»، دختر اسیر احمد سعدات نیز به الجزیره گفت که نگران سرنوشت مادرش است، به خصوص که او از شرایط سخت جسمانی رنج می‌برد و شرایط سخت در زندان‌های اسرائیل حاکم است.

در شهر البیره، نیروهای اشغالگر آنها همچنین یک مرد جوان و یک دختر دانشجو را پس از یورش به خانه دیگری در محله الجنان دستگیر کردند.

نیروهای اشغالگر اسرائیل به حومه شرقی اردوگاه بلاطه در شرق نابلس و شهرک یعبد در غرب جنین یورش بردند. نیروهای ویژه اسرائیل همچنین به اردوگاه دهیشه در جنوب بیت لحم در جنوب کرانه باختری یورش بردند، و در یک خانه یک فلسطینی را دستگیر کردند و نیروهای کمکی نظامی را به اردوگاه اعزام کردند که درگیری‌ها با جوانان فلسطینی آغاز شد.

اطراف مقر تشکیلات خودگردان در رام‌الله در محاصره اشغالگران/ بازداشت همسر اسیر«احمد سعدات»
همسر «احمد سعدات»

آنها به روستای «مادما» در جنوب شهر نابلس نیز حمله کرده و به چند خانه در این روستا یورش بردند.

اشغالگران صبح امروز-سه‌شنبه پس از یورش به روستای «بدو» در شمال غرب قدس اشغالی، منزل اسیر فلسطینی «ابراهیم منصور»، مجری عملیات قتل زندانبان صهیونیست را محاصره کرده و برای تخریب آن آماده شدند.

به نوشته روزنامه «عربی۲۱»، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بامداد روز دوشنبه به شهرها و روستاهای استان‌های مختلف کرانه باختری اشغالی یورش برده و در اردوگاه بلاطه درگیری‌های مسلحانه‌ای آغاز شد.

برخی رسانه‌ها اعلام کردند که گروهی از نظامیان صهیونیست با خودروهای زرهی‌شان به منطقه شرق شهر نابلس از جمله اردوگاه بلاطه یورش بردند وهمزمان با این یورش، صداهای تیراندازی و درگیری‌های مسلحانه در نقاط مختلف اردوگاه شنیده شد.

در مقابل گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس، گردان‌های سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و گردان‌های شهدای الاقصی، وابسته به جنبش فتح در کانال‌های تلگرامی خود اعلام کردند که نیروهایشان با اشغالگرانی که به این مناطق یورش آوردند، درگیر شدند و بمب‌هایی را منفجر کردند.

القسام اعلام کرد که نیروهایش در نابلس با مسلسل با اشغالگرانی که به محله «زغلول» در اردوگاه بلاطه یورش آورده بودند، درگیر شدند.

شهدای الاقصی نیز اعلام کرد که با بمب‌های انفجاری قوی و مسلسل اشغالگرانی را که به اردوگاه بلاطه در کرانه باختری یورش آورده بودند، به شدت هدف قرار دادند و تلفاتی را در میان آنها برجای گذاشتند.

روز دوشنبه جمعیت بزرگی در شهرهای طوباس و جنین پیکرهای ۲ شهید را که در یورش قبلی اشغالگران و تیراندازی آنها به شهادت رسیدند، تشییع کردند.

در همین رابطه انجمن اسرای فلسطین و هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی در بیانیه مشترکی اعلام کردند که عملیات‌های بازداشت در بیشتر استان‌های کرانه باختری انجام می‌شود و در کنار آن اشغالگران به یورش گسترده خود همراه با حملات و تهدیدهایی علیه افراد بازداشت‌شده و خانواده‌هایشان و نیز تخریب خانه‌های آنها ادامه می‌دهند.

بر اساس این بیانیه، اشغالگران از زمان آغاز جنگ مستمر علیه غزه، بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ شهروند فلسطینی را در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی بازداشت کردند. نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشین‌ها با تشدید عملیات‌ها و حملات خود در کرانه باختری ۷۰۳ فلسطینی از جمله ۱۵۹ کودک را به شهادت رسانده و حدود ۵۷۰۰ تن دیگر را زخمی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha