• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403062717292
  • خبرنگار : 50627

مدیر بنیاد مسکن شهرستان خبر داد

مقاوم سازی ۵۷ درصد از خانه‌های روستایی و شهری هوراند

مقاوم سازی ۵۷ درصد از خانه‌های روستایی و شهری هوراند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر بنیاد مسکن شهرستان هوراند، مقاوم سازی را جزو رسالت‌های بنیاد مسکن برشمرد و گفت: تاکنون دو هزار و ۷۲۵واحد بالغ بر ۵۷ درصد خانه های روستایی و شهری هوراند مقاوم سازی شده است و همچنین امیدواریم تا ۱۰ سال آینده مقاوم‌سازی را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

افشین مرادی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تشریح عملکرد بنیاد مسکن هوراند، گفت: این نهاد انقلابی در این شهرستان از سال ۱۳۹۸ شروع به فعالیت کرده است و با وجود محدودیت‌ها، پروژه‌های بزرگی را با همیاری فرمانداری هوراند در دست ساخت داریم. 

وی ادامه داد: از دو هزار و ۷۲۵ واحد، یک هزارو ۸۱۰ واحد تحت نظارت فرمانداری اهر و ۹۵۰ واحد توسط بنیاد مسکن هوراند مقاوم سازی شده‌است و ۱۱۴ واحد مسکن از محل منابع زلزله ارسباران در روستاهای هلان صفرعلی و پشتاب و همچنین ۱۹۰ واحد مسکن محرومین که تحت پوشش نهاد های حمایتی نیستند ولی جزو قشر فقیر جامعه هستند مقاوم سازی شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان هوراند به همکاری با سایر سازمان و ارگان‌ها اشاره کرد و گفت: ۱۲۰ واحد مسکن با همکاری بنیاد مستعضغین( موسسه علوی)، ۲۵ واحد با همکاری بسیج مستضعفین مقاوم سازی شده است.

وی جابجایی روستای کرکسر را یکی از دستاوردهای بزرگ بنیاد مسکن دانست و گفت: متاسفانه از سال ۱۳۸۴ اهالی روستا با مخاطرات طبیعی مواجه بودند که با همیاری و همکاری فرمانداری هوراند ۱۵ واحد مسکونی را جابجا کردیم.

وی تصریح کرد: روستای هلان صفرعلی در مخزن سد عمارت استان اردبیل واقع شده است و موضوع جابجایی این روستا از سال ۱۳۸۶ به دلیل واقع‌شدن در منطقه مخاطره آمیز مطرح است، در فاز اول پروژه ۷۵ واحد مسکونی باید با همکاری اداره آب و برق اردبیل جابجا شوند که پوشش سقف ۳۶ واحد مسکونی صورت گرفته است و همچنین در فاز دوم ۲۹ واحد مسکونی جابجا خواهند شد.

مرادی از برنامه ریزی توسعه ۶۴ روستا در قالب برنامه های پنجم و ششم توسعه خبر داد و افزود: عمر نقشه طرح هادی ۱۰ سال است که حدود ۲۷ طرح این روستاها بازنگری شده است.

وی اجرای طرح هادی در روستاهای هوراند را تشریح کرد و ادامه داد: در ۳۳ روستا طرح هادی اجرا شده و ۲۶ روستا از محل قیر رایگان، آسفالت‌ریزی شده است.

وی از ارائه صدور سند املاک داخل محدوده شهر های زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن خبر داد و افزود: با همکاری اداره ثبت اسناد ۳ هزار و ۸۰۰ جلد سند املاک روستایی و یک هزارو ۲۰۰ واحد شهری که حدود ۹۵ درصد املاک سنددار شده‌اند و در این راستا نیز نزاع، دعوا و درگیری های روستاییان کاهش یافته است.

این مسئول بنیاد مسکن، ضمن اشاره به پروژه های آب‌رسانی و برق کشی به بازگشایی راه ۱۳ روستا به طول ۲۰ کیلومتر در شهرستان هوراند خبر داد و افزود: ۹۰ واحد مسکن در قالب طرح مسکن مهر سازماندهی شده است.

وی از عدم پرداخت تعهدات بانکی اظهار گلایه‌مندی کرد و گفت: در طرح نهضت ملی مسکن از ۴۹۰ ثبت‌نام اولیه ۸۷ نفر در هوراند تایید نهایی شدند که برای جانمایی متقاضیان دو سایت در نظرگرفته شده است و در این راستا نیز ۲۶ واحد نهضت ملی مسکن به دلیل عدم پرداخت تسهیلات بانک مسکن با مشکل و تعطیلی مواجه شده است.

وی به جذابیت های گردشگری هوراند تاکید کرد ‌و گفت: طبیعت بکر و زیبای هوراند به ویژه در فصل بهار موجب بازدید گردشگران از این منطقه شده‌ است ولی به دلیل عدم وجود زیرساخت های لازم گردشگران نمی‌توانند به طور کامل از این ظرفیت بهره‌مند شوند و در این راستا بنیاد مسکن با همکاری شهرداری هوراند مجتمع چهار طبقه‌ای تجاری، تالار و رستوران، سوئیت و هتل با ارزش ۶۰ میلیاردی تومان را در دست ساخت دارد.

هوراند یکی از شهرهای شمال‌شرقی آذربایجان‌شرقی با جمعیت چهار هزار و ۸۰۰ خانوار روستایی با جمعیت ۱۶ هزار نفر و یک هزار ۲۰۰ هزار خانوار شهری با جمعیت چهار هزار و ۵۰۰ نفر در دو بخش و ۱۱۱ روستا که ۶۴ تا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند، است و همچنین سماق، توت، گردو و زغال اخته از محصولات کشاورزی و سوغات این شهرستان است.

انتهای پیام 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha