• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403062717071
  • خبرنگار : 50976

مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه :

وحدت جامعه اهل سنت و شیعه توطئه دشمن را نقش برآب می‌کند

وحدت جامعه اهل سنت و شیعه توطئه دشمن را نقش برآب می‌کند

ایسنا/فارس مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به جایگاه وحدت در میان شیعه و سنی گفت: دشمن با برجسته کردن اختلافات شیعه و سنی سعی در تفرقه‌افکنی دارد تا از این فرصت برای چپاول ثروت کشورهای اسلامی استفاده کند، اما وحدت جامعه اهل سنت و اهل تشیع بسیاری از توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کرده است.  

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت بیان کرد: خداوند در قرآن کریم همه امت اسلامی و مردم مسلمانان را به همدلی و وحدت دعوت می‌کند و می‌فرماید همه مومنان با هم برادر هستند. 

وی با استناد به آیات قرآن، بیان کرد: خداوند متعال در سراسر قرآن به دنبال نهادینه کردن همدلی و الفت بین امت اسلامی است. در حالی که از دیر باز دشمنان به دنبال اختلاف در صفوف امت اسلامی بودند و بخش قابل توجهی از اهداف خود را با اختلاف افکنی به نتیجه رسانده‌اند.

نماینده طلاب و فضلای شیراز در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان کرد: در اختلافات قومی، مرزی، ملیتی و اختلافات مذهبی جهان اسلام، همواره رد پایی از دشمن و استعمار را مشاهده می‌کنیم و تنها راه خنثی کردن حیله دشمن این است که هر جا ندای تفرقه دشمنان در بین امت اسلامی به گوش رسید به آن توجه نکرده و با آن مقابله کنیم.

وی ادامه داد: با حفظ حرمت‌ها باید تلاش کرد هم‌زیستی مسالمت آمیز احاد امت اسلامی مخدوش نشود و دشمن نتواند بذر کینه، دشمنی و ازهم‌گسیختگی نظام را بکارد و امت اسلامی باید هوشیار باشد و در کنار مباحثات علمی که بین نخبگان و اندیشمندان قبایل اسلامی اتفاق می‌افتند هرگونه توهین و حرمت‌شکنی بین امت اسلامی محکوم است و مورد قبول نیست.

استوار میمندی اظهار کرد: ما امروز شاهدیم که با سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی و منویات و هدایت‌های مقام معظم رهبری(مدظله) در بسیاری از نقاط، شیعه و سنی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

دبیر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم، تصریح کرد: در خط مقدم مقابله با صهیونیست‌ها حزب‌الله شیعه در لبنان و حماسه سنی در فلسطین هستند و جمهوری اسلامی از هر دو حمایت می‌کند.

استوار میمندی هدف مشترک همه جهان اسلام را ریشه‌کن کردن رژیم صهیونیستی دانست و گفت: امروز بیش از ۴۵ هزار نفر از مردم غزه به خاک و خون کشیده شده‌اند و صهیونیست‌ها به هیچ کدام از معاهدات و قوانین حقوق بشر و بین‌المللی پایبند نیستند، بنابراین شیعه و سنی در کنار هم در مواجه با دشمن صهیونیستی مشترک و حامیان آن‌ها آمریکای جنایتکار، انگلیس، آلمان و فرانسه باید ید واحد شوند تا شاهد عزت و اعتلای اسلام و مسلمانان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha