• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403062616863
  • خبرنگار : 71533

نخستین نشست خبری رئیس جمهور نهم

پزشکیان در پاسخ به ایسنا: مملکت با زور، دعوا، اخراج و تبعید، درست نمی‌شود

پزشکیان در پاسخ به ایسنا: مملکت با زور، دعوا، اخراج و تبعید، درست نمی‌شود

رئیس‌جمهوری گفت: باید حرف‌ها را بشنویم و از بهترین حرف تبعیت کنیم نه این‌که بگوییم این حرف را گفتیم و همه باید قبول کنید. باید حرف‌ همه را بشنویم و این در گفت‌وگو رخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در نخستین نشست با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی، امروز - دوشنبه، ۲۶ شهریور - برگزار شد در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه «باوجود تاکید رهبری انقلاب مبنی بر «سیاسی‌بودن» دانشگاه‌ها، چرا کرسی‌های آزاداندیشی و توجه به تشکل‌های دانشجویی کمرنگ شده است و حمایتی از آن‌ها نمی‌شود و برنامه‌ دولت چهاردهم در این زمینه چیست؟»، اظهار کرد: چه زمانی بوده است که ما کرسی آزاداندیشی بگذاریم؟ بارها رهبری توصیه کردند جهاد تبیین کنیم اما متاسفانه این کار را نکردیم. در مناظرات و بحث‌ها هم اعلام کردم که کرسی آزاداندیشی به این معنا نیست که اگر من حرفی مخالف نظر کسی گفتم ضدانقلاب شوم و از دانشگاه اخراج شوم یا از پست و شغل بیرون شوم.

وی تأکید کرد: باید ذهن خود را باز کنیم تا کنارهم قرار بگیریم. دستور خداست که باید حرف‌ها را بشنویم و از حرفی که بهترین است تبعیت کنید نه اینکه بگویید الا و لابد این حرفی که من می‌گویم درست است و حق ندارید حرف بزنید.

پزشکیان ادامه داد: ما باید به عنوان مسلمان هر نوع گویش و حرفی را بشنویم و از بهترین تبعیت کنیم. ما از کرسی آزاداندیشی به دستور رهبری انقلاب دفاع خواهیم کرد و از آزاداندیشی و اینکه هرکسی نقد کند فردا برایش پرونده درست نکنند، حمایت می‌کنیم و جلوی پرونده‌سازی را خواهیم گرفت.

رئیس‌جمهور یادآور شد: در جلسه‌ای هم گفتم دانشجویانی که بیرون کرده‌اند بررسی کنید تا برگردند اما صداوسیما یک جلسه گذاشته و گفته عده‌ای از آنان توطئه‌گر هستند، مفهوم این قضیه آن نیست که توطئه‌گر برگردد، او را به قوه قضاییه بسپاریم که محاکمه کنند اما اگر کسی حرفی گفته و نظری داشته به دلیل نظر و حرفش چرا ردش می‌کنید؟ جوابش را دهید. اگر بلد نیستید خودت را بشکن. آینه چو نقش تو بنمود راست، خود شکن آینه شکستن خطاست.

پزشکیان تصریح کرد: بلد نیستی جواب دهی، طرف را بیرون نکن؛ خودت را اصلاح کن. ما مشکل‌مان این است که وقتی نمی‌توانیم جواب طرف را بدهیم یک انگی می‌چسبانیم که تو ضد فلان کس هستی. من ضد کسی نیستم، ذهنم سوالی دارد، تو می‌گویی بهترینی، جواب من را بده. ما می‌گوییم نه تو حق نداری، چون اینجوری است تو باید بپذیری، هیچ منطقی چنین حرفی را نمی‌پذیرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: رهبری بارها تاکید کردند، کرسی آزاداندیشی بگذارید. با زور، دعوا، بیرون کردن، اخراج کردن، تبعید کردن، مملکت درست نمی‌شود. با گفت‌وگو و شنیدن حرف درست است که مملکت درست می‌شود. وگرنه ما نگفتیم آدم خائن و جاسوس را به دانشگاه بیاورید.

پزشکیان یادآور شد: طوری در صداوسیما درباره عده‌ای حرف می‌زدند که فلانی که اینجا بود الان خارج است، این چیزی است که من خودم در تبریز و در دانشگاه شاهد بودم که بسیاری از دانشجویان به این دلیل که فقط اعتراض کرده بودند چرا در مدارس دخترانه آن اتفاقات می‌افتد - مدارسی که خود رهبری انقلاب درباره آن‌ها دستور داده بودند که بررسی شود و هرکس مقصر است با آنان محکم برخورد کنید - آنان را دو ترم یا سه ترم محروم کرده بودند که چرا این حرف‌ها را زده‌ای، چرا در این مدارس این اتفاقات می‌افتد، جواب دهیم. آنان مشکلی ندارند بلکه حرفی زدند که من بی‌عرضه نتوانستم طوری مدیریت کنیم که برای دختر مردم در مدارس مشکل ایجاد نشود و به جای محاکمه من او را که اعتراض کرده محاکمه کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha