• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403062616770
  • خبرنگار : 50134

شهردار شهر قوشچی:

رونمایی از تندیس کاظم خان قوشچی

رونمایی از تندیس کاظم خان قوشچی

ایسنا/آذربایجان غربی شهردار شهر قوشچی با اشاره به رونمایی از تندیس کاظم خان قوشچی گفت: هدف از ساخت و رونمایی تندیس سردار کاظم خان، شناساندن اسطوره مقاومت به نسل‌های آینده است.

عیوض‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: سردار کاظم خان اسطوره مقاومت آذربایجان بود بنابراین هدف از ساخت و رونمایی از تندیس این اسطوره، شناساندن سردار کاظم‌خان به نسلهای جوان و آینده است.

وی تصریح‌کرد: این تندیس با ارتفاع ۱.۸۰متر و توسط هنرمندان ارومیه‌ای و در مدت ۳ماه ساخته شده‌ است.

شهردار شهر قوشچی با اشاره به اینکه جنس این تندیس از فایبرگلاس است، خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده برای ساخت این تندیس ۲۲۰میلیون تومان است.

عیوض‌نژاد با اشاره به اینکه سردار کاظم خان نماد ایستادگی و مقاومت مردم منطقه در مقابل دشمنان است، یادآور شد: ساخت این تندیس، گامی مهم در راستای تجلیل از شخصیت‌های تاریخی آذربایجان است که با شجاعت و جانفشانی، امنیت و آرامش را برای مردم منطقه به ارمغان آورده‌اند.

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی و منطقه ما در طول تاریخ افرادی بسیاری همچون سردار کاظم خان دیده‌اند که برای دفاع از سرزمین خود مقابل تمام دشمنان ایستاده‌اند؛ اسطوره‌های ایثار که در شرایط فعلی که دشمن بدنبال گمراه کردن جوانان و الگو سازی غلط است نیاز است با اقدامات فرهنگی این چنینی، هم جلوی تهاجم فرهنگی گرفته‌ شود و هم نسل جدید و جوان از تاریخ و سرگذشت سرزمین خود آگاهی یافته و نمادهای شهر خود را بشناسند.

به گزارش ایسنا، کاظم خان قوشچی متولد قریه قوشچی از توابع شهرستان ارومیه بود که در اوایل قرن بیستم بر اثر ضعف دولت قاجار و ورود ارتش روسیه به آذربایجان و اشغال این خطه، کاظم خان به مساعدت و یاری عده‌ای از جوانان روستاهای «محال انزل» توانست در مقابل اشغالگری روسیه از خود مقاومت نشان دهد و چند آبادی پیرامون «کاظم داشی» را حفظ کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha