• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403062616752
  • خبرنگار : 50553

مدیرکل کمیته امداد استان:

۸ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد قزوین هستند

۸ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد قزوین هستند

ایسنا/قزوین مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: هم‌اکنون ۸ هزار و ۶۸۴ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد قزوین قرار دادند که جزو فرزندان ایتام و محسنین هستند و برای این دانش‌آموزان جشن عاطفه‌ها در سال جاری با شعار مشق همدلی برگزار خواهد شد.

ناصر ظاهری دوشنبه ۲۶ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۵۲ درصد از دانش‌آموزان تحت پوشش در مناطق روستایی و محروم تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: تمامی لوازم‌التحریری که بین دانش‌آموزان تحت پوشش توزیع خواهد شد از محل کمک‌های مردمی تهیه شده است، برای جمع‌آوری کمک‌ها ۲ هزار و ۳۱۳ پایگاه ثابت و سیار را در نظر گرفتیم و تا پایان شهریور این پایگاه‌ها فعال خواهند بود.

ظاهری با اشاره به اینکه ۱۰ مهر زنگ مهربانی در مدارس به صدا در می‌آید، بیان کرد: کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و تأمین بخشی از شهریه دانش‌آموزان نیز در دستور کار ما قرار دارد و در این زمینه نیز به ولی‌نعمتان کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون ۴۷۹ نفر در مقاطع کارشناسی و بالاتر تحت حمایت کمیته امداد هستند؛ همچنین ارائه خدمات به دانشجویان و مشاوره تحصیلی را انجام می‌دهیم در سنوات گذشته یکی از دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد توانست رتبه ۲ رقمی را کسب کند و در رشته پزشکی مشغول به تحصیل شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای مشارکت در جشن عاطفه‌ها از طریق آدرس emdad.۳۳۸۰۸.ir و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵ کمک‌های نقدی خود را واریز کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۸ هزار و ۲۳۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد بودند، گفت: سال گذشته مساعدت حامیان ایتام در جشن عاطفه‌ها چشمگیر بود و بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی اعم از نقدی و غیرنقدی را دریافت کردیم.

به گزارش ایسنا، این مسئول بیان کرد: به طور کلی ۳۲ هزار و ۱۴۰ خانواده بالغ بر ۶۵ هزار نفر تحت حمایت امداد هستند و تاکنون تواسنته‌ایم ۲ هزار و ۱۰۰ خانواده را توانمند و خودکفا کنیم.

وی ادامه داد: ۲۰۹ پنل خورشیدی وصل شبکه برق شده‌اند و این نیروگاه‌ها ۵ کیلو واتی هستند که ولی نعمتان ماهیانه از این طریق ۴ میلیون تا ۱۳ میلیون تومان کسب درآمد می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۶۶ میلیارد تومان درآمد نقدی کسب کردیم که نسبت به مدت مشابه ۶۷ درصد رشد را شاهد هستیم و به طور کلی نیز ۱۷۵ درصد تحقق برنامه داشتیم.

وی افزود: ۷۰ درصد از منابع ما دولتی و ۳۰ مردمی هستند و سال گذشته خوشبختانه ۹۲ درصد از اعتبارات جذب شد؛ همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون فرانشیز هزینه درمانی پرداخت کرده‌ایم.

ظاهری خاطرنشان کرد: از افراد تحت پوشش کمیته امداد ۶ هزار و ۴۰۰ خانواده مستأجر داریم که تا به امروز به ۷۱۰ خانواده تخصیص پروژه مسکن ملی صورت گرفته است؛ به این افراد ۲۰۰ میلیون وام بلاعوض نیز پرداخت می‌شود.

وی گفت: در دولت شهید رئیسی ۵۱۵ واحد مسکونی تحویل ولی نعمتان شد و در سال جاری نیز تاکنون ۶۰ واحد مسکونی تحویل داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد به ۳ هزار و ۱۵۸ خانواده کمک هزینه اجاره مسکن بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha