• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062616679
  • خبرنگار : 71516

رسانه‌های عبری: نتانیاهو درصدد برکناری «گالانت» و جایگزین کردن «گدعون ساعر» است

رسانه‌های عبری: نتانیاهو درصدد برکناری «گالانت» و جایگزین کردن «گدعون ساعر» است

رسانه‌های عبری گزارش دادند اگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی وزیر جنگ را برکنار کند رئیس حزب «امید نو» آماده است تا به کابینه بپیوندد. این درحالی است که دفتر نتانیاهو این گزارش را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منبعی در دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم گفت: نتانیاهو آماده است تا طی یک زمان کوتاه یوآو گالانت، وزیر جنگ را برکنار کند و «گدعون ساعر»، رئیس حزب امید نو نامزد جانشینی وی است.

اسرائیل هیوم به نقل از منابعی در حزب لیکود نوشت: اگر گالانت برکنار شود گدعون ساعر آماده است تا به عنوان وزیر جنگ یا خارجه ظرف یک ساعت وارد کابینه شود اما گزینه ارجح تعیین وی به عنوان وزیر جنگ است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منابع سیاسی گزارش داد که شب گذشته مذاکراتی برای پیوستن هرچه سریع‌تر ساعر به کابینه برگزار شد.

در این راستا «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: من از چندین ماه پیش از نتانیاهو خواستم گالانت را برکنار کند و اکنون زمان این است که فورا برکنار شود. باید تصمیم درباره جبهه شمال گرفته شود و گالانت شخص مناسب برای فرماندهی نیست.

یدیعوت آحارونوت نیز به نقل از یک منبع سیاسی نوشت: در زمانی که شخصیت‌های نزدیک نخست وزیر به رایزنی‌ها با ساعر ادامه می‌دهند گالانت مشغول مذاکراتی در دفتر نتانیاهو است.

هاآرتص نیز به نقل از منابعی گزارش داد: نتانیاهو برای برکناری گالانت به بهانه کارشکنی در گسترش عملیات در جنوب لبنان تلاش می‌کند.

این درحالی است که دفتر نتانیاهو گفت: گزارش‌ها در مورد مذاکره برای حضور گدعون ساعر در دولت نادرست است.

پیش از این رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد منابع نزدیک به نتانیاهو تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه مخالفت گالانت با گسترش عملیات نظامی در لبنان وزیر جنگ برکنار خواهد شد.

پیشتر نیز رسانه‌های عبری گزارش دادند نخست‌وزیر این رژیم در حال بررسی تعیین «گدعون ساعر» به‌عنوان وزیر جنگ است اما مشکل اصلی، آوردن یک توجیه برای برکناری یوآو گالانت، وزیر جنگ است.

شامگاه شنبه کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد بنیامین نتانیاهو تصمیم به گسترش عملیات نظامی در مرز لبنان گرفته است.

بنیامین نتانیاهو تأکید کرد عملیات نظامی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی در شمال قبل از پایان مقدمات و آمادگی برای آن آغاز نخواهد شد.

دفتر نتانیاهو اعلام کرد: عملیات نظامی احتمالا ظرف چند هفته یا چند ماه آینده و بعد از آن آغاز خواهد شد که ما حمایت بین‌المللی و قدرت لازم را برای ورود به عملیاتی در این سطح به دست آوریم.

از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha