• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403062616638
  • خبرنگار : 71956

جلسه همفکری بانک مرکزی و مجلس برای تسهیل وام ازدواج

جلسه همفکری بانک مرکزی و مجلس برای تسهیل وام ازدواج

عصر امروز جلسه همفکری بانک مرکزی و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به منظور تسهیل پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، به درخواست محمدرضا فرزین - رئیس کل بانک مرکزی - جلسه همفکری با نمایندگان مجلس برای تسهیل در پرداخت تسهیلات مربوط به ازدواج و فرزندآوری و کوتاه شدن صف این وام عصر امروز دوشنبه (۲۶ شهریور ماه)، در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

اخیرا، محمدرضا فرزین - رئیس کل بانک مرکزی نیز به موضوع تسهیلات تکلیفی شبکه بانکی برای ازدواج و فرزندآوری اشاره کرده و گفته بود در چندسال گذشته، تسهیلات تکلیفی نقش خیلی مهمی در تامین مالی و پرداخت تسهیلات، ایفا کرده است و یکی از این موارد موضوع وام ازدواج است که بر عهده نظام بانکی کشور است. پرداخت وام ازدواج به گستردگی شمولیت مالی در نظام بانکی کمک کرده است و اینکه ضریب جینی نیز اندکی کاهش یافته است، بخشی از آن ناشی از توسعه شمولیت مالی در شبکه بانکی است.

به گفته وی، مسئله اساسی که امروز موجب نارضایتی در جامعه شده، این است که تکالیفی که بر عهده نظام بانکی بانکی است و انتظاری که از شبکه بانکی وجود دارد فراتر از منابع موجود در نظام بانکی است و تحقق آن یا بانک مرکزی را از اهداف اصلی خود، یعنی مهار تورم و نقدینگی دور می‌کند و یا منجر به بی انظباطی در نظام بانکی می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی در همایش سالانه بانکداری اسلامی به تعداد متقاضیان در صف وام ازدواج اشاره و اظهار کرد که در سال جاری تسهیلات مربوط به وام ازدواج به ۲۲۷ هزار نفر پرداخت شد، اما ۳۵۵ هزار نفر متقاضی در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند که تقریبا به منابعی نزدیک به ۸۰۰ همت، نیاز است. آنچه در قانون در رابطه با تسهیلات فرزندآوری و ازدواج دیده شده ۲۰۰ همت است، اما امروز متقاضیان در صف بیشتر از این عدد است و ما در بانک مرکزی دائما به این موضوع پرداخته‌ایم که چگونه با این مشکل برخورد شود.

طبق گفته فرزین، اخیرا وی نامه‌ای به ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نوشته که این موضوع را با همکاری بانک مرکزی در مجلس بررسی کنند، چراکه موضوع تسهیلات مربوط یه ازدواج و فرزند آوری در قانون بر عقده بانک مرکزی است، با این حال، نظام بانکی کشور مبلغی که در قانون دیده شده است را پرداخت می‌کند اما این پاسخگوی نیازهای مردمی نیست.

بنابراین، به نظر می‌رسد نشست مشترک امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی، متعاقب نامه بانک مرکزی به مجلس با هدف ارائه راهکارها و منابع جدید برای تامین منابع مورد نیاز در جهت تسهیل در پرداخت تسهیلات مربوط به ازدواج و فرزند آوری باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۶ ۱۳:۵۶

۶ماهه ثبت نام کردم خبری از بودجه نیست

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۶ ۲۳:۳۳

سلام دختر من یکسال ونیم که عقد کرده به خدا دیگه کلافه شدیم وام ازدواج شون هنوز نگرفتن داریم به مشکل با خانواده داماد میخوریم تو رو خدا نگذارید زندگی این جوانا خراب بشه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۰۰:۰۴

سلام من یک ساله عقد کردم و هنوز وام ازدواج نگرفتیم یه کاری کنید خانواده هامون اختلاف دارن کار داره به جایی میکشه ک باید از هم جدا بشیم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۰۱:۰۳

سلام چرا دولت وام ازدواج ها را پرداخت نمی‌کند من الان چندماه پرونده ام کامل هستش ،همه ی کارهامو انجام دادم ، ولی همش میگن بودجه نیست ،درصورتی که هرکی پارتی داره ،داره وام ازدواحشو میکیره،الان چند ماه هستش همش میگن بودجه نیست ،جرا دولت رسیدگی نمیکنه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۰۱:۱۲

ماتا کی باید منتظربموتیم تا وام ازدواج دریافت کنیم، الان چند ماه منتظریم وام ازدواج بهمون بدن همش میگن بودجه نیست زندکی ما جوون ها داره ازهم می‌پاشه،جرا مسئولین کاری انجام نمیدن،خواهشن رسیدگی کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۱۹:۰۸

بیشترین طلاق ها الان توی دوران عقد این است که زوج ها عقد کردن و منتظر وام ازدواج برای تشکیل یک زندگی ساده هستند که متأسفانه به همت دوستان که براشون اصلا مهم نیست که چه به سر جونامون داره میاد هر روز یک بهونه میارن که بودجه برای پرداخت وام ازدواج نیست

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۱۹:۳۵

عرض سلام. وام ازدواج باید در خرید کالا باشه که تورم زا نباشه

avatar
دیروز ۱۸:۳۶

۳ماهه بانک صادرات مینودشت میگه تا آخرین برج واریز میشه. بچمون بدنیا اومد . واقعا متاسفم... خدایا شکرت که هستی