• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403062616608
  • خبرنگار : 50123

بیش از ۱۲۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

بیش از ۱۲۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: امسال شعار محوری هفته دفاع مقدس «در راه فتح قله‌ایم» بوده که در این هفته بیش از ۱۲۰۰ برنامه در قالب ۱۰۰ عنوان در رده‌های سپاه و بسیج نواحی شهرستان‌ها و اقشار مختلف اجرا می‌شود.

سردار علی‌محمد اکبری امروز ۲۶ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با موضوع تبیین ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس ضمن تبریک هفته وحدت با اشاره به اینکه امسال نیز به رسم هر سال رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه به مدت یک هفته با برپایی برنامه‌های مختلف گرامی داشته می‌شود، اظهار کرد: امروز، انقلاب اسلامی با نام امامین انقلاب در سراسر دنیا شناخته می‌شود و در هر نقطه که مردم به دفاع از مظلومان به صحنه می‌آیند، تمثال این بزرگواران و نیز شهدای والامقام در دستان مردم است.

اکبری بیان کرد: در اوایل انقلاب ضعف‌هایی در انقلاب نوپا وجود داشت و هنوز سپاه و بسیج ساماندهی نشده بودند که دشمن از این فرصت استفاده و هجوم همه‌جانبه را در ۳۱ شهریورماه سال ۵۹ علیه خاک ایران اسلامی آغاز کرد، در داخل نیز جریان‌ها و گروه‌هایی به‌دنبال براندازی حکومت اسلامی و تجزیه ایران بودند که در این راستا ترورهای متعددی تا قریب به ۱۷ هزار ترور انجام شد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌ هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در چنین فضایی بود که رژیم بعثی عراق با حمایت همه‌جانبه ابرقدرت‌های شرق و غرب جنگی هشت ساله را علیه مرزهای ایران تدارک دید.

اکبری با بیان اینکه همه مردم افتخار دارند در یک جنگ همه‌جانبه در مقابل تمام دنیا ایستادگی کردند، تصریح کرد: ملت مقاوم و شهادت‌طلب ایران در این جنگ حتی یک وجب از خاک کشور را به دست دشمن نداد و همه نسل‌ها به نسل اول انقلاب افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به فتنه‌های متعدد علیه انقلاب اسلامی، تأکید کرد: ما از جنگ یاد گرفتیم که تهدیدها و تحریم‌ها را تحمل کنیم و امروز باوجود تحریم‌های گسترده علیه کشور، در زمینه دفاعی و نظامی به سطح بازدارندگی رسیده‌ایم. 

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) استان  با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس با شعار «در راه فتح قله‌ایم»، بیان کرد: مقام معظم رهبری سال گذشته فرمودند که ملت ما در تمامی زمینه‌های معنوی، اقتصادی، فرهنگی، علمی، دفاعی و نظامی به قله نزدیک شده لذا شعار هفته دفاع مقدس امسال با همین مضمون انتخاب شده است، امید است که به فضل الهی، پشتیبانی مردم و تدابیر رهبر معظم انقلاب قله را فتح کنیم و پرچم انقلاب را به صاحب اصلی آن تحویل دهیم.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) استان گفت: امسال هفته دفاع مقدس با شعار محوری «در راه فتح قله‌ایم» و اجرای بیش از ۱۲۰۰ برنامه در قالب ۱۰۰ عنوان در رده‌های سپاه و بسیج نواحی شهرستان‌ها و اقشار مختلف گرامی داشته می‌شود.

اکبری با اشاره به برگزاری همایش سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» و استماع سخنرانی مقام معظم رهبری با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس استان، ادامه داد: رژه و نمایش اقتدار نیروهای مسلح، دیدار و تکریم ۱۶۰۰ خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان، برپایی نمایشگاه‌های تجهیزات نظامی، کتاب و عرضه محصولات فرهنگی، برنامه‌های شب شعر دفاع مقدس، مهمانی لاله‌ها و اعزام راویان به مدارس و مساجد، دانشگاه‌ها و ادارات و مراکز مختلف برای روایت حماسه‌های دفاع مقدس بخشی از برنامه‌های اعلام شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سال جاری است.

وی تبیین مکتب سردار دل‌ها، برپایی نشست‌ها و محافل قرآنی و ادعیه و زیارات به یاد شهدای دفاع مقدس و جبهه مقاومت، معرفی شهدای شاخص استان و اقشار بسیج، برنامه‌های فرهنگی ورزشی و کوهپیمایی و پیاده‌روی‌های خانوادگی، نشست‌های بصیرتی و برپایی میزهای خدمت برای ارائه خدمات به عموم بسیجیان و آحاد مردم، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، بازسازی عملیات‌ والفجر ۸، تقدیر از جوانان و نخبگان استانی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، نظامی، کارآفرینی و ...، تولید و پخش برنامه‌های ویژه رادیویی و تلویزیونی با موضوع هفته دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس برشمرد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم در پایان با اشاره به معرفی دو شهید از استان به‌عنوان شهدای شاخص کشوری، گفت: شهید نوجوان «ظفر خالدی» به‌عنوان کم‌سن‌ترین رزمنده شهید و شهید «الیاس ارجمند به‌عنوان شهید شاخص جامعه عشایری معرفی شدند که در هفته دفاع مقدس، در ۵۶۶ مدرسه سراسر استان شاهد نواختن «زنگ ظفر» خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha