• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403062616592
  • خبرنگار : 50590

کلنگ‌زنی بزرگترین شهرک صنفی_صنعتی میوه و تره‌بار غرب کشور در همدان

کلنگ‌زنی بزرگترین شهرک صنفی_صنعتی میوه و تره‌بار غرب کشور در همدان

ایسنا/همدان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط استاندار، فرماندار و شرکت شهرک‌های صنعتی استان، پهنه‌ای به مساحت ۸۰ هکتار در فاز اول برای ایجاد شهرک صنفی _صنعتی میوه و تره‌بار در نظر گرفته شده و آماده کلنگ زنی است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در این باره اظهار کرد: ۲۰ سال قبل قرار بود که میدان میوه و تره‌بار به یک مکان دیگر منتقل شود متاسفانه این پروژه  با مشکلات عدیده روبرو شد و این مهم صورت نگرفت.

حاجی بابایی با بیان اینکه توانستیم ظرف هشت ماه پهنه‌ای را برای جانمایی شهرک صنفی_صنعتی میوه‌و تره‌بار در نظر بگیریم، افزود: ۱۵۰ قطعه زمین در فاز اول برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

حاجی بابایی با بیان اینکه تنها ۲۰ درصد هزینه در ابتدا پرداخت می شود، تصریح کرد: برای اینکه متقاضیان صنف میوه و تره‌بار بتوانند زمین در شهرک صنفی _صنعتی خریداری کنند، قیمت را تا جایی که امکان داشت کاهش دادیم و از وزارتخانه مجوز گرفته شده تا این اتفاق مهم رقم بخورد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: نقش این شهرک صنفی _صنعتی منطقه‌ای است بطوریکه مجموعه شهری از همدان تا کبودرآهنگ و فامنین می توانند از ظرفیت این شهرک برای ورود، خروج و خرید در این شهرک صنفی _صنعتی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این شهرک را برای پمپاژ صادرات به غرب کشور تا نجف پیش بینی کردیم، گفت: شهرک صنفی _صنعتی میوه و تره‌بار نه تنها برای یک مجموعه شهری بلکه برای عرضه و صادرات میوه و تره‌بار استان به غرب کشور تا نجف ایجاد شده به طوریکه در نمونه خود در کشور کم نظیر است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این پروژه دوساله تعریف شده به طوریکه هشت ماه برای آماده سازی و ۱۶ ماه برای ساخت این پروژه در اختیار اعضا متقاضی قرارداد می شود؛ به همین دلیل با سرعت بیشتری ساخته می‌شود به طوریکه اگر تعداد متقاضیان افزایش پیدا کند، فاز دوم و سوم نیز خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۰۳:۴۸

خوبه اگر مکان دوری نباشه که باعث توسعه‌ شهر شود اگرهم خارج ازمحدوده قانونی است داخل نشه

avatar
دیروز ۰۷:۰۹

زحمت کمربندی همدان بکشید، تمامش کنید