• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403062616588
  • خبرنگار : 90047

احتمال تعویق یکساله بازی‌های آسیایی ناشنوایان

احتمال تعویق یکساله بازی‌های آسیایی ناشنوایان

در حالی که قرار بود بازی های آسیایی ناشنوایان از ۲۵ مهر تا ۱۰ آبان به میزبانی ایران برگزار شود، رییس فدراسیون ناشنوایان از احتمال به تعویق افتادن این بازی ها به مدت یکسال خبر داد.

مصطفی نکو لعل آزاد در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آیا بازی‌های آسیایی ناشنوایان طبق زمان اعلام شده ۲۵ مهر به میزبانی ایران برگزار می‌شود یا خیر؟ اظهار کرد: تا جایی که اطلاع دارم احمد دنیا مالی وزیر ورزش و جوانان به خاطر عدم استقبال کشورها به ستاد بازی‌های آسیایی ناشنوایان این پیشنهاد را دادند که این بازی‌ها به مدت یکسال به تعویق بیفتد.

وی گفت: تاکنون تنها ۵ تیم خارجی برای شرکت در این بازی‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که وضعیت این تیم‌ها نیز مشخص نیست چون تا امروز نه اسامی ورزشکاران خود را به صورت رسمی به ما اعلام کرده‌اند و نه این که کارهای اجرایی خود را از قبیل رزرو هتل، بلیت هواپیما و... انجام داده‌اند. از نظر من به عنوان رییس فدراسیون چون کشورها از بازی‌های آسیایی ناشنوایان استقبال خوبی نکرده‌اند، امکان برگزاری این بازی‌ها به میزبانی کشورمان در شریط فعلی وجود ندارد.

مصطفی نکو لعل آزاد در حالی از لغو این بازی‌ها خبر می‌دهد که محمد پرگر رییس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا به ایسنا می‌گوید: تاکنون ۱۶ کشور برای شرکت در بازی‌های آسیایی به صورت رسمی ثبت نام کرده‌اند و در این زمینه نیز سند و مدرک هم داریم اما ثبت نام کشورها زمانی مورد تایید کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا قرار می‌گیرد که در هر ماده حداکثر ۴ کشور شرکت کرده باشد که اجازه ورود به مسابقات را داشته باشند، در حالی که در بعضی ماده‌ها تعداد کشورهای شرکت کننده کم است.

وی گفت: تلاش من بر این است که به هر شکلی بازی‌های آسیایی ناشنوایان به میزبانی کشورمان برگزار شود و با برگزاری این بازی‌ها به دنبال تثبیت ریاست خود نیستم. برخی ها معتقدند که چون دوباره کاندیدای ریاست کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا هستم برای تثبیت ریاست خود سعی دارم بازی‌ها به هر شکلی در ایران برگزار شود در حالی که ریاست را فدای برگزاری بازی‌ها نمی‌کنم و دوست ندارم به هر دلیلی از میزبانی بازی‌های آسیایی انصراف دهیم چون ورزشکار بیشتر آسیب می بیند.

پرگر در پایان تصریح کرد: طی جلسه‌ای که با اسبقیان، علی جوادی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران و مصطفی نکو لعل آزاد رییس فدراسیون ناشنوایان داشتیم نظر اسبقیان بر این بود که بازی‌ها تا اردیبهشت سال آینده به تعویق بیفتد که البته من به عنوان رییس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا با این مساله مخالفت کردم و گفتم به جای چند ماه بهتر است بازی‌ها به مدت ۲۰ روز به تعویق بیفتد و آبان میزبان برگزاری این بازی‌ها باشیم. چون سال آینده المپیک ناشنوایان را داریم. قطعا اگر بخواهیم سال آینده بازی‌های آسیایی ناشنوایان را برگزار کنیم هیچ کشوری برای شرکت در مسابقات اعلام آمادگی نخواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha