• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403062616575
  • خبرنگار : 50180

با حضور نوآموزان پیش‌دبستانی؛

«جشن غنچه‌ها» در کرمانشاه برگزار شد

«جشن غنچه‌ها» در کرمانشاه برگزار شد

ایسنا/کرمانشاه آیین نمادین جشن غنچه‌ها، امروز(۲۶ شهریور) با حضور نوآموزان پیش‌دبستانی کرمانشاه در دبستان «شیخ جلال آل طاهر» برگزار و مشابه این مراسم در تمامی مراکز پیش دبستانی استان به طور همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

زهرا نجار معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این مراسم هدف از برگزاری جشن غنچه‌ها را آشنایی نوآموزان پیش‌دبستانی با محیط مدرسه عنوان کرد و افزود: برگزاری جشن‌های ورود به مدرسه می‌تواند در کاهش اضطراب نوآموزان و ایجاد خاطره خوب و به یاد ماندنی از فضای مدرسه در آنها تاثیر مثبت داشته باشد.

نجار از دوره پیش‌دبستانی به عنوان یک دوره طلایی برای تعلیم و تربیت نوآموزان یاد کرد و افزود: گذراندن دوره پیش‌دبستانی می‌تواند در ایجاد آمادگی بیشتر نوآموزان برای ورود به مدرسه موثر باشد، لذا گذراندن این دوره برای نوآموزان الزامی است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه گذراندن دوره پیش دبستانی منجر به کیفیت بخشی به یادگیری دانش‌آموزان در کلاس‌اول خواهد شد، افزود: گذراندن دوره پیش‌دبستانی می‌تواند زمینه‌های موفقیت تحصیلی را در کودکان فراهم کند.

 وی اشاره ای هم به اهمیت ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی در کودکستان‌های مجاز داشت و افزود: خانواده‌ها مراقب باشند نوآموزان پیش‌دبستانی را صرفا در مراکز مجوزدار ثبت‌نام کنند.

نجار با بیان اینکه مربیان مراکز پیش دبستانی باید برای آموزش نوآموزان استانداردها را رعایت کرده و برای آموزش مطالب بیشتر به نوآموزان پیش‌دبستانی تعجیل نکنند، تاکید کرد: انتظار می رود مربیان دوره پیش دبستانی از محتواهای معتبر که لیست آنها از طریق سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در دسترس است، برای امر آموزش نوآموزان پیش دبستانی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس نرخ موالید، امسال حدود ۲۸ هزار نوآموز در رده سنی پیش‌دبستانی در سطح استان داریم، گفت: باید تلاش کنیم همه این نوآموزان در دوره پیش دبستانی ثبت‌نام شوند، در همین راستا از خانواده‌هایی که نوآموز پیش دبستانی داشته و تاکنون برای ثبت نام اقدام نکرده‌اند انتظار داریم هرچه سریعتر فرزندانشان را در مراکز مجاز پیش دبستانی استان ثبت‌نام کنند.

بهمن نریمانی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شهر کرمانشاه هم در این مراسم از کودکان به عنوان سرمایه‌های آینده کشور یاد کرد و افزود: باید تلاش کنیم کودکان امروز را طوری تربیت کنیم که در آینده باعث سربلندی کشور شوند.

نریمانی از مربیان دوره پیش‌دبستانی خواست تا سعی کنند آموزش‌ها را در قالب بازی و سرگرمی به نوآموزان یاد بدهند تا از این طریق آنها را آماده  ورود به عرصه آموزش رسمی کنند.

 وی با بیان اینکه مهمترین نیاز افراد در دوره کودکی نیاز عاطفی است، از مربیان دوره پیش دبستانی خواست توجه ویژه ای به نیازهای عاطفی نوآموزان پیش‌دبستانی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، جشن شکوفه‌ها نیز فردا (۲۷ شهریور) با حضور نوآموزان کلاس اولی در مدرسه «کرم  بستی» شهرک دولت آباد کرمانشاه برگزار و آیین رسمی بازگشایی مدارس نیز در روز اول مهر به‌صورت نمادین در مدرسه «عصمتیه» شهرک رسالت شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha