• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062616551
  • خبرنگار : 30147

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان:

حوادث ترافیکی بالاترین بار بیماریها را به خود اختصاص داده است

حوادث ترافیکی بالاترین بار بیماریها را به خود اختصاص داده است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مصدومان و فوت شدگان تصادفات را جوانان تشکیل می‌دهند، افزود: متاسفانه حوادث ترافیکی بالاترین بار بیماریها را به خود اختصاص داده است.

حامد سلیمانی در گفت و گو با ایسنا دومین دلیل مرگ و میر بعد از بیماریهای قلبی و عروقی و اولین دلیل مرگ در گروه سنی زیر ۴۰ سال را مربوط به حوادث ترافیکی دانست و خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد، جوانان در سنین ۱۸ تا ۲۵ سال بیشتر در معرض سوانح و حوادث رانندگی قرار دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان با بیان اینکه بیشترین عامل مرگ و میر نیز در سن ۱۵ تا ۲۹ سال ناشی از حوادث ترافیکی است، اظهار کرد: نقض قوانین، استفاده کمتر از کمربند ایمنی، مهارت و تجربه کمتر در رانندگی، تصور توانمندی در کنترل حوادث و داشتن احساس خطر کمتر و مصرف مشروبات الکلی از دیگر علل مهم وقوع تصادفات رانندگی در بین جوانان است.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مصدومان و فوت شدگان تصادفات را جوانان تشکیل می‌دهند، افزود: متاسفانه حوادث ترافیکی بالاترین بار بیماریها را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: طی مطالعات متعدد و با توجه به اینکه فاکتورهای انسانی (رفتاری) به عنوان عامل اصلی در ۹۵ درصد کل تصادفات هستند و اینکه در ایران در هر ۳۰ دقیقه یک نفر در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهد و همچنین سیاست‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، آموزش در زمینه اصلاح و بهبود رفتارهای انسانی در گروه جوانان ضروری به نظر می‌رسد.

سلیمانی با اشاره به اینکه حدود ۲۳ درصد جمعیت شهرستان زبرخان را نوجوانان تشکیل میدهند، عامل اکثر تصادفات جاده‌ای را انسانی دانست و گفت: متاسفانه به طور مرتب شاهد اتفاقات ناگواری در جاده‌ها هستیم که اغلب یک طرف یا هر دو طرف حادثه دیده نیز جوانان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha