• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062616525
  • خبرنگار : 50163

۲۹ برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در استان زنجان اجرا می‌شود

۲۹ برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در استان زنجان اجرا می‌شود

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رشادت‌های آنها در طول هشت سال دفاع مقدس را مهم دانست و گفت: ۲۹ عنوان برنامه شاخص در طول هفته دفاع مقدس در استان برگزار خواهد شد.

عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به از خود گذشتگی شهدا در طول دوران دفاع مقدس، بیان کرد: در جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس، کشورهای غربی از صدام حمایت می‌کردند و هدف دشمن نابودی کشور بود که رزمندگان اسلام جانفشانی کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک میهن به دست دشمن بیفتد.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: این برنامه‌ها از ۳۱ شهریور ماه آغاز شده است و تا ششم مهر ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌‎های هفته دفاع مقدس، گلباران و عطرافشانی مزار مطهر شهدا تحت عنوان «مهمانی لاله‌ها» است، گفت: این مراسم پنجشنبه پنجم مهر ماه همزمان با سراسر کشور در همه گلزارهای شهدای استان و در همه مناطق روستایی و شهری، با حضور مسئولان، اقشار مختلف جامعه و دستگاه‌های اجرایی برگزار و در آن پیام رهبر معظم انقلاب خوانده خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تاکید بر ضرورت آشنایی نسل جدید با دستاوردهای انقلاب و همچنین از خود گذشتگی شهدا، ادامه داد: نواختن زنگ مقاومت و ایثار در مدارس شاهد یکی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است که اجرای این قبیل برنامه‌ها گامی مهم در راستای آشنایی نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در قالب طرح «سپاس» را از جمله برنامه‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در هفته دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: در این طرح علاوه بر سرکشی به خانواده شهدا و ایثارگران، از آنها توسط دستگاه‌های اجرایی استان تجلیل می‌شود.

او خانواده معزز شهدا را پرچم‌دار فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: ایثارگران در سطوح مختلف جامعه حضور دارند و ظرفیت زیادی دارند و قطعاً آینده کشور در گرو ترویج این فرهنگ توسط خانواده معظم شهداست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha