• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403062616524
  • خبرنگار : 71489

با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به عراق

یوسفی: ان‌شاءالله شاهد فصل جدیدی در ارتباطات ایران و همسایگان باشیم

یوسفی: ان‌شاءالله شاهد فصل جدیدی در ارتباطات ایران و همسایگان باشیم

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: گرچه چند روز پیش تحریم‌هایی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه شرکت‌های و افرادی وضع شد اما سفر رئیس‌جمهوری به عراق و استقبالی که از او شد، بازتاب خوبی در فضای بین‌الملل داشت و می‌توان گفت که ایران به شرایطی رسیده است که درست است که اعمال تحریم‌ها هم‌چنان ادامه دارد اما بنا به اعتراف مقامات غربی، ایران توانسته است که تحریم‌ها را پشت سر بگذارد.

به گزارش ایسنا، رستگار یوسفی، نماینده پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب عراق به عنوان مقصد نخستین سفر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه این سفر در حوزه پیوند تاریخی و دیرینه میان دو ملت ایران عراق خیلی تاثیرگذار است، گفت: سفر رئیس‌جمهوری به عراق از لحاظ بحث مسائل امنیتی و اقتصادی و ارتباطات به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری نقش بسزایی داشت.

وی با بیان اینکه «سفر رئیس‌جمهوری از ایران به اقلیم کردستان عراق در سطح بین‌الملل تاثیر خوبی داشت»، تاکید کرد: گرچه چند روز پیش تحریم‌هایی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه شرکت‌های و افرادی وضع شد اما سفر رئیس‌جمهوری به عراق و استقبالی که از او شد، بازتاب خوبی در فضای بین‌الملل داشت و می‌توان گفت که ایران به شرایطی رسیده است که درست است که اعمال تحریم‌ها هم‌چنان ادامه دارد اما بنا به اعتراف مقامات غربی، ایران توانسته است که تحریم‌ها را پشت سر بگذارد.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به اولویت‌های تعیینی از سوی رهبری انقلاب در حوزه سیاست خارجی اظهار کرد: رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در بیان اولویت‌های سیاست خارجی کشور، کار و تلاش جدی برای تقویت ارتباط با همسایگان را ضروری خواندند؛ در همین راستا نیز آقای پزشکیان کار خود را در حوزه سیاست خارجی با سفر به عراق از جای خوبی شروع کرد. ان‌شاءالله شاهد فصل جدیدی در ارتباطات ایران و همسایگان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha