• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403062616379
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد

گازرسانی به ۲ شهرک مسکن ملی استان / رشد ۱۸ درصدی مصرف گاز در بخش تولید برق سمنان

گازرسانی به ۲ شهرک مسکن ملی استان / رشد ۱۸ درصدی مصرف گاز در بخش تولید برق سمنان
تصویر تزیینی است

ایسنا/سمنان مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از گازرسانی به پروژه نهضت ملی مسکن در دو شهرستان این استان خبر داد و گفت: فرآیند گازرسانی به همه پروژه‌های در حال ساخت در آینده انجام خواهد شد.

سیدجواد حقیقت حسینی امروز (۲۶ شهریور ماه) اظهار کرد: پروژه گازرسانی به دو پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر انجام شده است.

وی ادامه داد: دو پروژه گازرسانی به طرح مسکن ملی شهرک روزیه در شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

او با اشاره به مشخصات فنی این پروژه‌ها، گفت: برای اجرای این دو پروژه، ۴۷۰۰ متر شبکه توزیع پلی‌اتیلن و ۲۴۰ متر خط تغذیه فولادی استفاده شده است.

وی تأمین انرژی ایمن و پاک گاز را وظیفه ذاتی این شرکت دانست و بیان کرد: مهمترین رسالت و وظیفه این شرکت، ایجاد دسترسی به زیرساخت انرژی پاک گاز برای همه مشترکان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با اشاره به اینکه گازرسانی به منازل مسکونی سپاه در شهرستان شاهرود به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: برای این عملیات گازرسانی ۶۰۰ متر لوله‌گذاری شبکه توزیع گاز انجام شد و این پروژه هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد ریال داشته است.

او از سمنان به‌عنوان یک استان صنعتی نام برد و گفت: جدا از بخش نیروگاهی، عمده گاز استان سمنان صرف بخش تولید و صنعت می‌شود. بیش از ۷۰ درصد گاز تخصیصی به استان در بخش صنعت و نیروگاهی و حدود ۳۰ درصد نیز در بخش خانگی به مصرف می‌رسد.

وی از افزایش ۱۸ درصدی مصرف گاز این استان در بخش تولید برق در مقایسه با مدت‌ زمان مشابه در سال قبل خبر داد و بیان کرد: این افزایش مصرف به پایداری و استمرار تولید انرژی در استان و کشور کمک کرده است.

او به گاز مصرفی در بخش نیروگاهی این استان پرداخت و افزود: از ابتدای سال تا ۱۵ شهریور ماه حدود ۶۱  درصد گاز تخصیصی به این استان، در دو نیرگاه سیکل ترکیبی و ۱۰ نیروگاه کوچک مقیاس CHP به فرآیند تولید برق اختصاص یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha