• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062616349
  • خبرنگار : 50534

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

تکمیل واحدهای راکد صنعتی استان زنجان در اولویت است

تکمیل واحدهای راکد صنعتی استان زنجان در اولویت است

ایسنا/زنجان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: امسال هدف‌گذاری رشد ۱۰ درصدی را برای صنعت استان در نظر گرفته‌ایم که بایستی ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شود. 

مجید گلشنی منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به رشد ۱۰.۹ درصدی و تحقق ۱۷ هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری بیشتر از هدف‌گذاری تعیین شده در سال گذشته، اظهار کرد: امسال به علت یک سری عقب ماندگی‌ها همان رشد ۱۰ درصد در نظر گرفته شد و از آن میزان سرمایه هدف‌گذاری شده خوشبختانه تاکنون حدود ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری یعنی ۶۰ درصد هدف پیش‌بینی شده محقق شد.

وی با اشاره به اهداف مدل توسعه‌ای صنعت استان، افزود: علاوه بر پیگیری در وهله اول تکمیل طرح‌های موجود نیز حائز اهمیت است. 

گلشنی منفرد با اشاره به طرح‌های متعدد در استان و جوازهای صادر شده، ادامه داد: طرح‌هایی داریم که به علت یک مشکل کوچک روی زمین مانده که با یک گره‌گشایی امیدواریم این طرح‌ها تکمیل شده و جهت سرمایه‌گذاری معرفی شوند. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در سرمایه‌گذاری صنعتی به دنبال احیای واحدهای راکد هستیم‌، ابرازکرد: سال قبل اتفاق خوبی رقم خورد و به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری دومین استان بودیم. البته باید به این نکته توجه داشت که راکد شدن یک واحد دلایل مختلف دارد اما در بحث احیا نگاه‌مان این است که واحدهای بزرگ به چرخه فعالیت بازگردنند. 

گلشنی منفرد با اشاره به نقش و جایگاه صنایع خرد و کوچک در توسعه و رشد صنعت، خاطرنشان کرد: در مسیر احیا واحدهای راکد اصرار بر این نبود که تولید واحدهای راکد مثل قبل شود، بیشتر تاکید بر احیای پایدار حتی با تولید محصول متفاوت است.

مدیرکل صمت استان با اشاره به نظارت بر واحدهای احیا شده، بیان کرد: تثبیت و توسعه واحدهای کنونی نیز از برنامه‌های مدل طرح توسعه و سرمایه‌گذاری است؛ چراکه توسعه سرمایه‌های موجود باتوجه به وجود زیرساخت تاثیر به سزایی در رشد خواهد داشت‌. 

وی با بیان اینکه در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در سال گذشته عملکرد خوبی داشتیم، خاطرنشان کرد: ۱۵۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی ثبت شده داریم که از این میزان ۶۰ میلیون دلار آن جذب شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha