• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062616339
  • خبرنگار : 71610

جنایات ادامه‌دار رژیم صهیونیستی علیه آوارگان، غیرنظامیان و خبرنگاران در غزه

جنایات ادامه‌دار رژیم صهیونیستی علیه آوارگان، غیرنظامیان و خبرنگاران در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی در بحبوحه وضعیت انسانی فاجعه بار ناشی از محاصره و حملات و آوارگی بیش از ۹۵ درصد از جمعیت نوار غزه، برای سیصد و چهل و ششمین روز متوالی به جنایت نسل کشی در این باریکه با انجام حملات هوایی و کشتار غیرنظامیان ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های فلسطین در این باره گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود در روز سیصد و چهل و ششم جنگ، اطراف مقبره «القسام» در اردوگاه «النصیرات» واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کرد.

این حمله تا بدین لحظه ۱۰ شهید از جمله یک کودک و ۱۵ زخمی برجای گذاشته است و احتمال افزایش شمار شهدای آن وجود دارد.

خبرنگار آناتولی در شمال نوار غزه نیز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مدرسه «غازی الشوا» را که به صدها خانواده آواره در شهر «بیت حانون» پناه داده بود، با سه موشک بمباران کردند که منجر به ویران شدن کامل آن شد.

صحنه‌هایی از جنایت النصیرات

به گفته شاهدان عینی، ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی قبل از بمباران مدرسه از طریق تماس تلفنی از آوارگان داخل مدرسه خواسته بود آن را تخلیه کنند.

شاهدان همچنین از شهادت و زخمی شدن شماری در جریان این حمله خبر دادند.

سازمان دفاع شهری غزه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه بمباران تجمع شهروندان در محله الزیتون در شرق شهر غزه، پنج فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

همچنین در جریان بمباران خانه‌ای در نزدیکی بیمارستان «الاهلی العربی» در مرکز شهر غزه، پنج نفر به شهادت رسیدند.

ادامه هدف قرار دادن خبرنگاران

در همین راستا، رسانه‌های فلسطین گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به هدف قرار دادن خبرنگاران در غزه ادامه می‌دهد.

طبق این گزارش، «عبد الله شکشک» خبرنگار فلسطینی در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

در همین راستا، دفتر اطلاع‌رسانی دولت نوار غزه اعلام کرد که پس از شهادت شکشک شمار شهدای رسانه در این باریکه به ۱۷۳ تن رسید.

این دفتر ضمن محکوم کردن هدف قرار دادن خبرنگاران، از جامعه بین‌المللی، سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های مرتبط با کار روزنامه‌نگاری در جهان خواست تا جلوی این تخلفات رژیم صهیونیستی را گرفته آن را در دادگاه‌های بین‌المللی به‌خاطر جنایات مستمرش محاکمه کنند.

جنایات ادامه‌دار رژیم صهیونیستی علیه آوارگان، غیرنظامیان و خبرنگاران در غزه
عبدالله شکشک

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

با گذشت ۳۴۶ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

همزمان با تداوم جنگ، جنبش حماس و رژیم صهیونیستی طی چند ماه اخیر مذاکرات غیر مستقیمی را با میانجیگری آمریکا، قطر و مصر در دوحه و قاهره برگزار کردند اما این تلاش‌ها به دلیل مانع تراشی‌های نتانیاهو به سرانجام نرسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha