• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062414635
  • خبرنگار : 71610

ادامه جنگ نسل‌کشی در نوار غزه با بمباران چادرها و خانه‌ها

ادامه جنگ نسل‌کشی در نوار غزه با بمباران چادرها و خانه‌ها

ارتش رژیم صهیونیستی در بحبوحه وضعیت انسانی فاجعه بار ناشی از محاصره و حملات و آوارگی بیش از ۹۵ درصد از جمعیت نوار غزه، برای سیصد و چهل و چهارمین روز متوالی به جنایت نسل کشی در این باریکه با انجام ده‌ها حمله هوایی و کشتار غیرنظامیان ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه داده و در تازه‌ترین جنایات خود حملاتی را به شمال و مرکز نوار غزه انجام دادند.

منابع محلی در این باره اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی مهدکودک «العلیاء» را که محل اسکان آوارگان در اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه است، بمباران کرد که منجر به شهادت و زخمی شدن چند فلسطینی شد.

در مرکز نوار غزه نیز ۲ فلسطینی از جمله یک زن در حمله رژیم صهیونیستی که خانه‌ای در شمال غربی اردوگاه «النصیرات» را هدف قرار داد، به شهادت رسیدند.

خبرنگار الجزیره گفت که این حمله منجر به زخمی شدن تعدادی از کودکان شده است و مجروحان به بیمارستان العوده منتقل شدند.

این منابع همچنین از شهادت ۱۰ شهروند فلسطینی؛ ازجمله سه کودک و سه زن و تعدادی مجروح و مفقود در بمباران خانه خانواده «بستان» در محله «التفاح» در شرق شهر غزه خبر دادند.

خبرنگار الجزیره نیز با بیان اینکه شهدا و مجروحان این حادثه به بیمارستان المعمدانی شهر غزه منتقل شدند، خاطرنشان کرد: حال اکثر آنها وخیم است.

طبق گزارش خبرگزاری وفا، چندین فلسطینی نیز در جریان بمباران مناطقی در خان‌یونس شهید و زخمی شدند.

در همین راستا، سازمان دفاع شهری غزه نیز اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی چادرهای آوارگان در منطقه «العطار» در شهر خان‌یونس را بمباران کرد و این حمله نیز چندین شهید و زخمی برجای گذاشت.

در محله الشجاعیه در شرق شهر غزه نیز نیروهای اشغالگر برای دومین بار خانه‌ای در این محله را بمباران کردند که در نتیجه آن یک زن شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی همچنین چند خانه در «رفح» را بمباران کردند. این حملات نیز چند شهید، زخمی و مفقود بر جای گذاشت.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

با گذشت ۳۴۴ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

همزمان با تداوم جنگ، جنبش حماس و رژیم صهیونیستی طی چند ماه اخیر مذاکرات غیر مستقیمی را با میانجیگری آمریکا، قطر و مصر در دوحه و قاهره برگزار کردند اما این تلاش‌ها به دلیل مانع تراشی‌های نتانیاهو به سرانجام نرسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha