• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403062616267
  • خبرنگار : 50649

امام جمعه اهل سنت شیراز:

رمز پیروزی مسلمانان در نوار غزه، حفظ وحدت کشورهای اسلامی است

رمز پیروزی مسلمانان در نوار غزه، حفظ وحدت کشورهای اسلامی است

ایسنا/فارس امام جمعه اهل سنت شیراز، وحدت را رمز پیروزی مسلمانان در نوار غزه در مقابل جبهه استکبار جهانی و جنایتکاران صهیونیستی را وحدت کشورهای اسلامی دانست.

شیخ عبدالواحد خواجوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام(ص) و سلاله پاک ایشان امام جعفر صادق(ع) و آغاز هفته وحدت گفت: تأکید اصلی دین مبین اسلام که خداوند در قرآن کریم هم بر آن تأکید فرموده است، حفظ وحدت مسلمانان است.

وی با تأکید بر اینکه حفظ وحدت دستور قرآن کریم و راه و روش پیامبر مکرم اسلام(ص) است، آیات قرآن کریم را در این رابطه یادآور شد و افزود: خداوند همواره تأکید دارد که باید وحدت داشته و از اختلاف، تفرقه و نزاع میان مسلمانان پرهیز شود.

امام جمعه اهل سنت شیراز یادآور شد: زمانی که پیامبر مکرم اسلام(ص) از مکه به مدینه هجرت فرمودند، نخستین گامی که بعد از بنای مسجدالنبی برداشتند، ایجاد ارتباط حسنه بین مهاجرین و انصار بود و بین آنان برادری و انسجام ایجاد کردند لذا وحدت و برادری سیره و سنت پیامبر مکرم اسلام(ص) است.

خواجوی همچنین به وقایع فلسطین اشاره کرد و ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه گفت: اگر می‌خواهیم قبله اول مسلمانان بازگردد و ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین نجات پیدا کنند، باید کل امت اسلام وحدت داشته و منسجم باشند.

وی، رمز پیروزی مسلمانان در نوار غزه در مقابل استکبار جهانی و جنایتکاران صهیونیست را وحدت امت اسلام و کشورهای اسلامی دانست و خواستار توجه تمام مسلمانان به این نکته مهم و کلیدی شد و افزود: نتیجه انسجام و اتحاد رهایی از ظلم ستمکاران و مستکبران خواهد بود و اگر این مسیر را ادامه دهیم، قطعاً شاهد پیروزی مسلمانان در فلسطین اشغالی خواهیم بود.

امام جمعه اهل سنت شیراز در پاسخ به اینکه رمز وحدت در کشورمان چیست، گفت: تمسک به دستورات قرآن، راه و روش پیامبر(ص) و بزرگان دین موجب حفظ وحدت می‌شود ضمن اینکه باید تلاش کنیم تا از هر گونه نزاع و تفرقه بپرهیزیم چرا که همه ما از تنه درخت شکوهمند اسلام هستیم و باید این راه و روش را در پیش بگیریم و محکم‌تر از قبل به مسیر خود ادامه دهیم.

خواجوی یادآور شد: در هر صورت در هر کشوری، سلائق، ذائقه‌ها و نظرات متفاوتی وجود دارد و همگان با همدیگر یکی نیستند اما نکته مهم این است که در جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم، وحدت رویه داشته باشیم و اخلاق اسلامی را رعایت کنیم.

ایجاد تفرقه کید استکبار است

وی تأکید کرد: ایجاد اختلاف و تفرقه در جامعه کید کفار و استکبار جهانی در کشورهای اسلامی است تا بتوانند قدرت را در دست کرده و میان مسلمانان اختلاف ایجاد کنند و نباید اجازه داد تا مستکبران به وسیله اختلاف‌افکنی قدرت به دست بگیرند.

امام جمعه اهل سنت شیراز در بخش پایانی سخنانی خود از برگزاری مراسم جشن هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام(ص) در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: این مراسم امشب، ۲۶ شهریورماه از ساعت ۱۹:۳۰ در مسجد رسول اکرم(ص) مسلمانان اهل سنت شیراز و با حضور مقام ارشد استانی از جمله استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، علما، مسئولان دادگستری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، سپاه و بسیج و... برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha