• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403062616233
  • خبرنگار : 50416

استقبال دانش آموزان همدانی از لوازم التحریر ایرانی‌

استقبال دانش آموزان همدانی از لوازم التحریر ایرانی‌

ایسنا/همدان رئیس اتحادیه صنف خرازی و لوازم التحریر شهرستان همدان به استقبال خوب دانش آموزان از خرید نوشت افزارهای ایرانی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال تولید، تنوع و کیفیت لوازم التحریر ایرانی نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و مردم استقبال خوبی از خرید نوشت افزارهای تولید داخلی دارند.

امیر گل بخش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا به اهمیت طرح های روی دفتر و دیگر نوشت افزارهای مورد استفاده دانش آموز در طول سال تحصیلی اشاره و اظهار کرد: استفاده از اسطوره های ایرانی و اسلامی علاوه بر معرفی این اسطوره ها به دانش آموزان، تاثیر مناسبی بر روحیه و ذهن آنان دارد و ما نیز امسال به واحدهای صنفی تاکید کردیم بیشتر اجناس تولید داخل را موجود کنند

گل بخش به ۴۵ واحد صنفی فروش لوازم التحریر در سطح شهر همدان اشاره و مطرح کرد: نسبت به شهریور سال گذشته با افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت لوازم التحریر مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه دفترها کمترین افزایش قیمت را داشتند، افزود: قیمت ماژیک و مدادها نسبت به شهریور سال گذشته بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

گل بخش به رکود در بازار لوازم التحریر نسبت به شهریور سال گذشته بدلیل افزایش قیمت ها خبر داد و افزود: خوشبختانه انواع لوازم التحریر در بازار موجود است و واحدهای صنفی کمبودی در این زمینه ندارند.

وی دخالت برخی مدارس در تهیه لوازم التحریر دانش آموزان و تهیه بسته های حاوی لوازم التحریر توسط آن ها و اجبار کردن والدین برای خرید را یکی از صدمات وارد شده به فعالان این صنف دانست و گفت: این کار علاوه بر تاثیری که روی صنف ما گذاشته، حق انتخاب را از دانش آموز گرفته است و دانش آموز لذت گشت زدن در بازار لوازم التحریر و انتخاب نوشت افزار مورد نظر خودش را نمی برد.

گل بخش با تاکید بر اینکه بازار لوازم التحریر یک بازار فصلی است، توزیع کتب درسی توسط آموزش و پرورش را یکی دیگر از مشکلات این صنف خواند و افزود: قبلا کتب درسی توسط اتحادیه توزیع می شد و اگر در طول سال کتاب دانش آموزی گم یا پاره می شد، واحدهای صنفی فروش لوازم التحریر کتاب جایگزین به دانش آموز می دادند.

رئیس اتحادیه صنف خرازی و لوازم التحریر شهرستان همدان ادامه داد: در حال حاضر توزیع کتب درسی با آموزش و پرورش است که از یک طرف والدین باید از چند ماه قبل هزینه کتاب را پرداخت کنند و از طرف دیگر اگر در طول سال، کتاب گم یا پاره شود، آموزش و پرورش کسری آن را ندارد.

وی خواستار ساماندهی دست فروشان لوازم التحریر و تعیین زمان معینی برای فعالیت آن ها شد و خاطرنشان کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف بصورت مداوم و هر روزه از واحدهای صنفی بازدید می کنند و بر قیمت ها نظارت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha